Dramaturgie festivalu Harmonia Moraviae, původně koncipovaného jako přehlídka duchovní hudby, každoročně do programu zařazuje produkce hudby chrámové a liturgické. Nejinak tomu bude i v rámci aktuálního XVI. ročníku. V prostorách Kostela Panny Marie Pomocnice křesťanů na Jižních svazích zazní cyklus deseti offertorií pod názvem Vocalis Decalogus in Sanctissime Trinitate Matre, které roku 1720 zkomponoval Karel Josef Einwaldt (1679–1753). Tento významný (avšak v současné době poněkud pozapomenutý) moravský barokní skladatel je spjat zejména s Olomoucí. V tomto bývalém hlavním městě Moravy absolvoval studia hudby, po následných studiích ve Vídni se do středomoravské metropole navrátil, aby zde působil jako varhaník v Katedrále sv. Václava. Kromě interpretačních aktivit se ovšem nevyhýbal ani kompoziční činnosti, jež se ve své době setkávala s nemalým zájmem veřejnosti. O popularitě Einwaldtových skladeb svědčí mimo jiné i skutečnost, že jeho dílo bývalo běžně součástí hudebních knihovniček mnoha slavných skladatelů, dokonce i Wolfganga Amadea Mozarta.
Vocalis Decalogus patří k nejzdařilejším a ve své době nejoblíbenějším Einwaldtovým hudebním opusům; vyznačuje se mimořádnou propracovaností a líbeznou melodičností, která nezapře moravské a české kořeny. Kompletní cyklus zazní v podání smíšeného pěveckého sboru Canticum Camerale, založenému roku 1982, který se již od počátku své činnosti soustřeďuje zejména na interpretaci hudby období ars nova, renesance a baroka. Pořad bude uveden za řízení sbormistra a současně pedagoga a muzikologa Eduarda Tomaštíka.