Opera Osud o třech dějstvích komponovaná na libreto Fedory Bartošové je mnohými považována za jednu z nejpodivnějších kompozic Leoše Janáčka. Děj se odehrává v luhačovických lázních, tedy v prostředí, v němž hukvaldský rodák opakovaně pobýval – za svůj život toto lázeňské městečko navštívil dokonce třiadvacetkrát. A právě Janáčkovo luhačovické seznámení s jistou Kamilou Urválkovou podnítilo vznik tohoto jevištního díla. Jeho uvedení se však autor nedočkal , protože svého času jej totiž odmítlo jak pražské, tak i brněnské divadlo .Premiéra scénického provedení se tak konala až roku 1958, tedy po třiceti letech od Janáčkova úmrtí. Z hudebního dramatu Osud provede Filharmonie Bohuslava Martinů orchestrální suitu v úpravě Tomáše Illeho.
Zlínský rodák Tomáš Ille je rovněž autorem následující skladby, programní suity nazvané Pražské čtvrti. Kompozice, jak již samotný název napovídá, je inspirována Prahou; cyklus se snaží s lehkou nadsázkou a hudebním humorem vykreslit některá zákoutí Matky měst. Posluchač se tak může pomyslně projít Vyšehradem, Židovským městem, Podvečerní Letnou, Václavským náměstím s pražskou magistrálou až skončí na Pražském hradě. Za zmínku také stojí, že sólista, přední český interpret Marek Zvolánek, v jejím průběhu vystřídá nejen trubku, ale i křídlovku a trubku pikolu, což zajisté rozšiřuje zvukovou barevnost i celkovou atraktivitu této kompozice.
Poslední skladba večera bude představovat proslulá symfonická báseň Šeherezáda.Toto pozoruhodné dílo Nikolaje Rimského-Korsakova námětově vycházející z pohádek Tisíce a jedné noci a zejména svou pestrou instrumentací dokonale evokuje prostředí dávného Orientu.