Festival Culturea nabídl nevšední zážitek

ZLÍN – Workshopy kaligrafie i dramatické ztvárnění šachové partie, to vše přinesl nový kulturní festival Culturea, který proběhl ve středu a čtvrtek 24. a 25. dubna a představil tak obyvatelům Zlína zajímavosti Itálie a Japonska.

ITALSKÝ DEN
Italský den zahájil zkušený italský šéfkuchař Riccardo Lucque, který připravil velmi chutné menu, kde ohromil lahodným Osso buccem či desertem tiramisu, pokračovalo se dramatickou šachovou partií. Ztvárnila ji Základní umělecká škola Malenovice a Šachový klub Zlín. O alternativních metodách přípravy kávy povídal barista Petr Chutný a zcela určitě zajímavou zajímavostí programu bylo ztvárněnÍ šachové partie AVONET živé šachy, které proběhlo na nám. Míru ve Zlíně. Večer byl zakončen divadelní improshow nesoucí se v italském duchu, kterou připravila divadelní skupina Improstar.ci a promítáním klasického italského filmu Život je krásný ve Velkém kině. Skrze promítaný japonský horor tzv. nové vlny Nenávist se návštěvníci festivalu přenesli o tisíce kilometrů dále, do Japonska.

JAPONSKÝ DEN
Japonsko přineslo live cooking sushi, které připravoval šéfkuchař Marek Svoboda. K ochutnání však byly i speciality jako hovězí maso se zeleninou a houbami a omáčkou šabu –šabu nebo smažené kuře s Wakame salátem a nudlemi Udon. Ochutnávky zeleného čaje a povídání o čaji připravila Dobrá čajovna. Workshopy origami a kaligrafie zcela zaplnili kapacitu a pro mnohé to byl nevšední zážitek. Pan Machala se svými žáky ze Základní školy Bohuňovice připravil široký výběr origami skládanek. Kaligrafický workshop, včetně přednášky vedla japonská lektorka Yuko z jazykové školy Light Point v Brně. „Kaligrafie se mi moc líbila, byl to nevšední zážitek a navíc se ráda učím stále novým věcem. Myšlenka festivalu je super,“ řekla jedna z účastnic kaligrafického workshopu. V průběhu celého odpoledne byla v OC Zlín pro veřejnost otevřena game stage s tanečními podložkami DDR, herními konzolemi Nintendo nebo gamboyi. Občerstvení zajistila Dobrá čajovna. Game stage byla místem, kde nuda neměla šanci. Karaoke party se setkala s velkým úspěchem a zakončila tak celý festival.

O FESTIVALU
Tento rok proběhla Culturea poprvé a podařilo se naplnit kapacity na všechny registrované workshopy, jež se setkaly s pozitivním ohlasem u veřejnosti. Podobná situace byla na všech místech festivalu. „Zcela jistě máme co zlepšovat, ale myslím si, že je to skvělý start pro následující ročníky,“ říká k situaci Anežka Adamíková, PR manažerka Culturey.
Festival chce oslovit všechny obyvatele Zlína, podpořit poznávání různých kultur, vzbudit touhu po cestování a také zpestřit šedivé dny. „Dlouhodobý koncept festivalu počítá každý rok s jinými zeměmi,“ představuje hlavní ideu manažerka Kateřina Černá. „Jsme moc rádi, že jsme dostali možnost festival zrealizovat, je to skvělé propojení teorie a praxe,“ říká k projektu další manažerka Žaneta Konečná.
Festival získal podporu města Zlína a čestnou záštitu Japonského velvyslanectví v ČR.
Festival podpořila firma AVONET, Tajmac – ZPS, DDR.cz a mnoho dalších. Mediální podporu poskytl informační portál Zlin.cz, Radio Zlín, Zlínský deník, Štamgast&Gurmán, Kultura21.cz, Hedvábná stezka.cz a Cestovatel.cz.

O ORGANIZÁTORECH
Culturea je dalším z projektů Komunikační agentury (KOMAG), která na univerzitě účinně propojuje teorii s praxí. Na festivale totiž spolupracují studenti marketingového oboru i umělecky zaměření studenti Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Vše si zařizují sami, od nápadu přes získávání prostředků, po finální realizaci. Je to tak pro ně jedinečná zkušenost. Nový festival Culturea se tak zařadí mezi úspěšné projekty jako hudební festival BusFest, Cena Salvator, Majáles či soutěž Miss Academia.
23. dubna 2013 vyhrál festival Culturea ocenění „Nejsympatičtější studentský projekt“ Konference PM (projektového managementu.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x