Autovraky – ve Zlíně nejde o velký problém

Zlín – Pouze 15 až 20 autovraků, odstavených majiteli na ulicích či parkovištích ve Zlíně, řeší radnice v průběhu roku. Server Zli.cz o tom informoval mluvčí zlínské radnice Zdeněk Dvořák.

Necelá polovina případů končí tak, že město nechá vozidlo odtáhnout a zlikvidovat a náklady poté vymáhá po majitelích. Pokud má auto SPZ, není problém majitele zjistit a vyzvat ho, aby do dvou měsíců vrak odstranil.

Když ale registrační značka chybí, zveřejníme výzvu na úřední desce. Pokud během zákonné lhůty majitel vrak neodstraní, uděláme tak my,“ sdělil Petr Vančík z Odboru stavebních a dopravních řízení magistrátu.

V současné době stojí město řešení autovraků kolem 20 tisíc korun ročně. V minulosti byl tento problém rozsáhlejší, zejména v 90. letech minulého století, kdy postupně končila životnost starých škodovek, žigulíků nebo moskvičů.

Pokud je u odtažených autovraků majitel neznámý, je částka za odtah většinou nevymahatelná. Někdy se však stává, že se zpětně ozve a požaduje potvrzení o likvidaci vozidla kvůli evidenci nebo zrušení povinného ručení.

V těchto případech potvrzení vystavíme po uhrazení nákladů za odtah a likvidaci,“ doplnil Vančík.

Vysloužilých vozidel se můžou majitelé ve Zlíně zbavit i bezplatně. Radnice jim to umožňuje dvakrát ročně ve spolupráci s Technickými službami Zlín. Podmínkou je, aby majitel vozidlo dopravil do areálu Technických služeb v Loukách, předložil doklady o vozidle a vrak měl kompletní motor a převodovku.

Díky tomu, že obyvatelé města mají možnost se průběžně autovraků zbavovat, není problém s vysloužilými vozidly ve Zlíně nijak rozsáhlý. Na rozdíl od řady jiných měst,“ konstatovala tajemnice magistrátu Helena Eidová.

Letos město řešilo celkem šest autovraků. Ve dvou případech provedlo odtah, ve zbylých je v zákonné lhůtě odstranili jejich majitelé.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x