Zlínské muzeum má za sebou rekordní návštěvnost

ZLÍN - Téměř 70 tisíc návštěvníků hlásí ke konci prázdnin Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně a jeho objekty. Jak serveru Zlin.cz za muzeum uvedla Barbora Janečková, jde o rekordní návštěvnost.

Hlavní muzejní expozice ve 14. budově továrního areálu ve Zlíně navštívilo od začátku roku 50 tisíc lidí, což je dvojnásobek poslední srovnatelné sezony muzea před jeho stěhováním ze zlínského zámku. Na rekordní návštěvnost má nakročen i hrad Malenovice.

„Neskrýváme své nadšení, ale zároveň usilovně pracujeme na dalších zajímavých novinkách,“ řekl Pavel Hrubec, ředitel Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně. Zářijová nabídka nových výstav a akcí je velmi pestrá. K štěstí klíček je střevíček – Baťa je název dalšího z řady počinů muzea k 120. výročí založení firmy Baťa. Výstava je zaměřena na obchodní aktivity a reklamní činnost firmy a potrvá od 4. září do 16. listopadu. „Půjde o poutavou, interaktivní výstavu se stylizovanou ševcovskou dílnou na jedné straně a exkluzivními prodejnami Baťa s vyškoleným personálem na straně druhé,“ přiblížila výstavu její kurátorka Miroslava Štýbrová.

O dva týdny později startuje v muzeu výstava s názvem V zákopech a v zázemí: Velká válka 1914 – 1918 v Evropě i na Zlínsku. „Výstava připomene sté výročí jedné z nejtragičtějších událostí 20. století nejenom pohledem na světová bojiště, ale také zobrazením jejích hospodářských a sociálních důsledků ve Zlíně a jeho okolí,“ popsala koncept výstavy její kurátorka Yvona Činčová. Zajímavostí expozice bude například školní třída z doby Rakouska – Uherska a fotografie Zlína z doby před sto lety. Výstava potrvá od 18. září do 23. listopadu. Další akce připravuje muzeum na hradě v Malenovicích. V sobotu 20. září zde zazní koncert barokní hudby a zazpívá zlínský sbor Cantica laetitia. A v říjnu se bude na hradě konat první pouť ke svatému Vendelínovi.

Atraktivní program a stoupající návštěvnost však vedení muzea nestačí. „Pro rodinu s dětmi nebo pravidelné návštěvníky může být současná cena vstupného rozhodujícím kritériem, proč si mohou návštěvu dovolit jen jednou za čas,“ domnívá se Hrubec. Muzeum proto připravuje novou cenovou strategii. Hodlá také intenzivněji využívat moderní technologie. Připravuje informační newsletter, komunikuje s fanoušky na facebooku. „Zásadní zvýšení informační hodnoty naší stálé expozice Princip Baťa přinese instalace QR kódů. Po jejich načtení přes chytré telefony se zájemci dostanou k multimediálním nahrávkám, videím, hudbě a rozšiřujícím informacím o exponátech, osobnostech či historických souvislostech,“ dodal ředitel Hrubec. Na podzim by měla být spuštěna zkušební verze, která se dá neustále rozšiřovat a modernizovat.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x