O zlínské školky je větší zájem než vloni

ZLÍN – Celkem 1 124 žádostí o přijetí do prvních tříd zaregistrovaly během letošního zápisu základní školy, které zřizuje město Zlín. Je jich o 21 víc než vloni.

Počet žádostí však neodpovídá skutečnému počtu dětí, které do prvních tříd v září nastoupí. Zákonní zástupci totiž mohou podat pro své děti více přihlášek, část předškoláků navíc dostane odklad.

V loňském roce nastoupilo do prvních tříd 802 dětí. „Předpokládáme, že podobné to bude i letos. Především z toho důvodu, že počet podaných přihlášek zůstal téměř stejný jako loni,“ vysvětlila náměstkyně primátora Kateřina Francová, do jejíchž kompetencí patří školství.

Nejvíce žádostí   – 145 – přijala ZŠ na ulici Okružní. Hned 28 rodičů však uvažuje o odkladu. Celkem 122 žádostí zaregistrovali v ZŠ Křiby, více než sto jich bylo i v základních školách Komenského I, Komenského II. na Havlíčkové nábřeží a na ulici Slovenská.

Zákonní zástupci dítěte můžou o odklad školní docházky požádat do 31. května kalendářního roku, v němž má dítě zahájit povinnou školní docházku.

Přestože mohou rodiče podávat přihlášky na kteroukoliv školu, ředitelé musí podle školského zákona přednostně přijmout žáky, jenž mají trvalý pobyt v obvodu, do kterého příslušná škola patří. „Může tedy dojít k situaci, kdy dítě není přijaté na vybranou školu, protože její kapacitu obsadily děti, které bydlí v daném školském obvodu,“ upozornila Iveta Žárská, vedoucí Odboru školství magistrátu.

Desatero pro rodiče dětí předškolního věku:

1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze.
2. Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování.
3. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti.
4. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci.
5. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy.
6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech.
7. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit.
8. Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině.
9. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost.
10. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x