Parkování v Uherském Hradišti čeká změny, má být jednodušší

UHERSKÉ HRADIŠTĚ - V Uherském Hradišti začnou od 2. dubna platit změny v parkování. Jak serveru Zlin.cz řekl mluvčí města Jan Pášma, cílem je parkovací systém v Hradišti zjednodušit.

Součástí změn bude sjednocení některých parkovacích zón (zejména pro dlouhodobé stání vozidel) a úprava ceníku. Záměrem je zjednodušit stávající systém zpoplatnění za účelem regulace statické dopravy v centru města.

V I. a II. zóně bude od 2. dubna zaveden jednokorunový poplatek za prvních 30 minut parkování. „Návštěvníkům centra města tím chceme umožnit vyřízení krátkodobých záležitostí, jako třeba rychlé vyřízení věcí na úřadě, na poště či v bance, nebo pořízení menších nákupů,“ vysvětlil starosta města Stanislav Blaha. Vstřícným krokem k občanům je také sjednocení sazby za první hodinu parkování, která je ve všech zónách 10 korun.

Co se týká úprav parkovacích zón, dochází ke sjednocení III. zóny a původních odstavných parkovišť, kde je nadále prostřednictvím zvoleného tarifu preferováno dlouhodobé stání vozidel. Z této zóny bylo vymezeno pouze parkoviště před budovou vlakového nádraží, které bylo přesunuto do II. parkovací zóny. „Touto úpravou sleduje město vyšší obrátkovost vozidel u budovy vlakového nádraží a tím i vytvoření lepších podmínek pro krátkodobé stání v souvislosti s čekáním na příjezdy a odjezdy vlaků,“ upřesnil místostarosta Zdeněk Procházka.

Jak se novinky osvědčí, bude zřejmé až za nějakou dobu. „Zmíněné kroky v parkování jsou pro nás novou zkušeností. Budeme je sledovat a teprve po čase budeme schopni jejich dopad vyhodnotit,“ konstatoval Blaha. Zároveň nevyloučil, že bude nutné změny alespoň ze začátku vyvážit zvýšeným dohledem nad dodržováním pravidel zpoplatněného parkování, zejména uhrazené doby parkování. „Je to nezbytné k tomu, aby byl upravený regulační nástroj funkční. Jde nám o to, aby se vozidla v centru zdržovala co nejméně, a ne aby vznikl dopravní kolaps kvůli zneužívání nízkých sazeb za krátkodobé stání,“ prohlásil starosta.

Radnice ale neřeší pouze individuální automobilovou dopravu, má zájem vytvářet lepší podmínky i pro ostatní účastníky silničního provozu. „Aktuálně se zabýváme návrhy na změny v pěší zóně, zejména usměrněním průjezdu zásobování. Debatujeme i o možném průjezdu cyklistů v některých částech pěší zóny. Základním pravidlem ale zůstává, že pěší zóna musí být bezpečná pro pěší,“ dodal Zdeněk Procházka.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x