Hradiště se potýká s reklamním zamořením historického centra města

UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Reklamní zamoření historického jádra města Uherské Hradiště přesahuje všechny meze. Vyplynulo to z průzkumu a analýz provedených městem, serveru Zlin.cz to sdělil Aleš Holý z Útvaru městského architekta.

Problém s reklamním znečištěním narostl podle Holého do nepřijatelného rozsahu a velmi poškozuje historický charakter a architektonické hodnoty památkové zóny.

„Z celkového počtu 249 objektů v zóně bylo 48 objektů, městské nevyjímaje, označeno za reklamou vážně znečištěné a architektonicky znehodnocené, což je pětina všech domů. Je zřejmé, že v záplavě nejrůznějších informací a popisů se často vytrácí hlavní smysl reklamního sdělení. Nejúčinnější reklamou je kvalita, kultivovanost a stručnost, která je v harmonickém vztahu s architekturou domu. To znamená, že reklama je velikostně, barevně, proporčně a technickým provedením přizpůsobena svému umístění. Bohužel tak tomu v řadě případů vůbec není, o kvalitě výtvarného a designového zpracování ani nemluvě,“ poznamenal Holý.

Proto město současně se schválením Programu regenerace schválilo také Pokyny pro umísťování reklamních a informačních zařízení na území městské památkové zóny a jejího ochranného pásma. Tyto pokyny nenahrazují zákonné podmínky a předpoklady pro umístění reklamních a informačních zařízení. Jsou doporučujícími zásadami, kterými město zahajuje proces očištění prostředí městské památkové zóny a ochranného pásma od nepovolené reklamy a které slouží k nastavení obecných pravidel pro jejich regulaci.

Pokyny jsou rovněž návodem zejména pro vlastníky, nájemce či provozovatele nemovitostí. Budou využitelné pro propagaci činností jednotlivých provozoven. Zásady obsahují výčet zařízení, která lze na území památkové zóny pro reklamu a propagaci používat, včetně přípustných materiálů a rozměrů, i povinností, které musejí být splněny před instalací takových zařízení. Dále obsahují pravidla pro firemní označení budov.

Všechna již instalovaná reklamní a informační zařízení budou posuzována dle platných zákonů, ze kterých také vyplývají případné sankce.

„V první polovině roku 2016 budou vlastníci či uživatelé objektů, u kterých průzkum prokázal největší nedostatky, obesláni písemnou výzvou k řešení a odstranění závadných reklamních a informačních zařízení,“ konstatoval Holý.

Majitelé reklamních a informačních zařízení, kterým chybí příslušná povolení či ti, kteří bez potřebných povolení prováděli tyto zásahy, mohou toto napravit bez sankcí do 30. června roku 2017. V případě, že nepovolené zařízení na historicky hodnotných objektech odstraní a nahradí novým, které bude odpovídat platným předpisům i těmto obecným pokynům, mohou požádat o dotaci z Fondu obnovy historické architektury.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x