Všichni občané mají ze zákona právo požádat radnice o informace, které je zajímají, a úředníci jsou povinni jim informace v patnáctidenní lhůtě odeslat. Poskytnutí informací však může být, při mimořádně rozsáhlém vyhledávání informací, podmíněno úhradou nákladů vynaložených na jejich přípravu, protože se stává, že zpracování odpovědi, je pro úřad nadměrnou zátěží.
„Stalo se nám, že žadatel požádal o mimořádně rozsáhlé vyhledání informací, naši pracovníci je připravili, ale tento žadatel následně neuhradil vyčíslenou částku, i když byl o nutnosti úhrady předem informován. Tím pádem mu nebyla informace poskytnuta a čas a prostředky na vyhledání informací tak byly vynaloženy zbytečně,“ řekl starosta Jiří Čunek, s tím, že tento žadatel po nějakém čase opět požádal o stejnou informaci, ale třeba za jiné období a situace se tak i několikrát opakovala. Vsetínské radnici už došla trpělivost a podala na tohoto žadatele žalobu na náhradu škody, s tím, že toto řízení není doposud pravomocně ukončeno. „Úředníky máme pro službu všem občanům a jejich zatěžování nesmyslnými podněty pak platí všichni občané města,“ připomněl starosta Čunek.
V loňském roce občané požadovali po vsetínské radnici informace v celkem 47 případech a týkaly se zejména investičních stavebních projektů financovaných z rozpočtu města Vsetína, revitalizace Kolonie, veřejného osvětlení, Oddělení sociálně právní ochrany dětí, poskytnutí informací o úklidu, správě a údržbě městských nemovitostí, objemu investovaných finančních prostředků na podporu sportu a zvlášť hokeje, využívání parkovišť, hospodaření města za období 2009 – 2014, struktury rozpočtu města, plánovaných příjmů města z pokut nebo platového zařazení pracovníků či výši jejich odměn.
Kromě písemných žádostí o poskytnutí informace vyřizují běžně jednotlivé odbory města Vsetína denně značné množství i ústních žádostí, které souvisejí s náplní jejich činnosti. V roce 2014 radnice obdržela 41 žádostí o informace, v roce 2013 jich bylo 42 a v roce 2012 celkem 48.