Provoz v úseku řídí semafory a řidiči tu mohou projíždět střídavě jen v jednom jízdním pruhu. Silničáři hodlají problém s odplavením velkého množství zeminy blízkým potokem řešit ještě v letošním roce.
Silničáři se věnovali opravě sesuvu půdy, který zasahoval do silnice II/492 mezi Luhačovicemi a Biskupicemi, už v roce 2006. Vybudovali zde betonovou pilotovou stěnu včetně dosypání násypového tělesa směrem k řece Šťávnici. „Meandrující tok však postupně odebíral zeminu ze svahu, až došlo k obnažení pilotové stěny. Její statika je tím ohrožena. Geolog nám proto doporučil, abychom alespoň z jednoho jízdního pruhu, bližšího k pilotové stěně a potoku, vyloučili silniční provoz a snížili otřesy způsobované dopravou. Proto nyní platí v tomto úseku částečná uzavírka a vozidla se musejí střídat v jízdě ve vzdálenějším jízdním pruhu,“ upřesnil šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. K poškození silnice zde zatím nedošlo.
Silničáři nyní intenzivně pracují na tom, aby se podařilo vzniklý problém vyřešit. „Jednáme s generálním ředitelstvím Povodí Moravy, které je správcem potoka. Připravuje se společné řešení, kdy po Povodí Moravy požadujeme provést opevnění břehu potoka a my přidáme do pilotové stěny pro zvýšení její stability osmnáct kusů takzvaných trvalých zemních kotev, částečně dosypeme zeminu a upravíme terén mezi potokem a pilotovou stěnou,“ vysvětlil Bronislav Malý.
Ředitelství silnic Zlínského kraje již pro tuto havarijní stavební akci zadalo zpracování projektové dokumentace. V současné době se předpokládá, že náklady se budou pohybovat kolem osmi milionů korun. Stavební úpravy by měly být realizovány do začátku zimy.