Nadjezd na Jižní Svahy se už brzy dočká rekonstrukce

ZLÍN - Mezi největší investiční stavby zahajované v tomto roce na krajské silniční síti bude patřit rekonstrukce nadjezdu ve Zlíně. Realizace přijde téměř na 54 milionů korun, serveru Zlin.cz to za Ředitelství silnic Zlínského kraje řekl Vojtěch Cekota.

„Tato stavba poměrně významně zasáhne do života obyvatel Zlína, protože si vyžádá částečnou uzavírku a snížení počtu jízdních pruhů na jedné z nejrušnějších dopravních tepen města,“ poznamenal Cekota.

Jedním z hlavních důvodů rekonstrukce silničního nadjezdu a navazujícího úseku silnice je odstranění špatného technického stavu nosné konstrukce včetně izolace a spodní stavby mostu a nevyhovujícího stavu povrchu vozovky, který má hlavní dopad na bezpečnost a plynulost silniční dopravy. Stav mostu je hodnocen stupněm 5 – špatný. Most byl postaven v roce 1986. Podle dopravních průzkumů projede po tomto nadjezdu každý den přes 17 tisíc aut.

Práce budou spočívat v rekonstrukci nadjezdu u autobusového nádraží ve Zlíně včetně komunikace na něm a části silnice III/49016. Celková délka stavební úpravy silnice včetně mostu je 454 metrů, z toho délka mostu je 196,6 metru. Současně bude provedena rekonstrukce křižovatky silnice III/49016 s místní komunikací Vodní v délce 54 metrů. Zde a rovněž na navazujícím úseku silnice směrem na Mladcovou a sídliště Jižní Svahy v délce 204 metrů budou vyměněny asfaltobetonové vrstvy vozovky. Současné šířkové a směrové uspořádání silnice zůstane zachováno.

Smluvní cena za tuto zakázku činí 53,510 milionu korun včetně DPH. Stavba má být financována s využitím dotace v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace by měla pokrýt 85 procent z uznatelných nákladů, dalších pět procent prostředků by měl poskytnout státní rozpočet. Zbývající náklady uhradí Zlínský kraj prostřednictvím Ředitelství silnic Zlínského kraje.

Stavební práce budou zahájeny během léta a celá stavba bude ukončena nejpozději do poloviny června 2018.

„Stavět se bude za částečné uzavírky po polovinách silnice a mostu. Zhotovitel nejdříve rozdělí rekonstruovaný úsek svodidly na dvě poloviny. Poté dojde k uzavření dvou jízdních pruhů na východní straně mostu a doprava bude převedena do dvou jízdních pruhů na západní straně mostu. Později se situace obrátí. Již v současné době specializovaná firma zajišťuje potřebné úpravy nosné sítě trolejového vedení, aby se dalo přeložit z rekonstruované do průjezdné poloviny komunikace. Předpokládá se, že částečná uzavírka mostu nebude překážkou při pořádání městské rychlostní zkoušky motoristické soutěže Barum Czech Rally,“ dodal Cekota.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x