Plošná obnova povrchů vozovek jde do poslední třetiny

ZLÍNSKÝ KRAJ - Z vlastního rozpočtu i s využitím prostředků ze Státního fondu dopravní infrastruktury obnovuje Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) letos celoplošně na tři desítky úseků silnic II. a III. třídy. Server Zlin.cz o tom informoval ředitel ŘSZK Bronislav Malý s tím, že motoristé získají v rámci tohoto programu asi 30 kilometrů nových povrchů vozovek.

Plošná obnova povrchu vozovky je metoda, při které se pokládají na vozovky souvislé nové živičné vrstvy. Používá se tam, kde je původní vozovka v havarijním nebo nevyhovujícím stavu, ale kde není ještě nutno zasahovat do konstrukčních vrstev komunikace. Zpravidla jde o odfrézování poškozených vrstev vozovky v celé její šíři, opravu lokálních poruch, aplikaci spojovacího postřiku, položení nové vrstvy živičné obalované směsi a její dohutnění silničními válci. Takto obnovená vozovka obvykle vydrží v dobrém stavu bez nutnosti každoročních lokálních vysprávek minimálně po dobu deseti let.

„Z třiceti akcí, které máme na seznamu plošných oprav vozovek, jich byly začátkem srpna již dvě třetiny dokončeny. Zbývající stavby budou realizovány ještě v tomto roce do konce měsíce října,“ uvedl Malý.

Třicet celoplošných oprav vozovek v kraji v jednom roce je poměrně vysoké číslo. „Tak vysoký počet oprav je možný díky získané dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Máme uzavřenou smlouvu, podle které získáme od státu na opravy silnic II. a III. třídy celkem 108,745 milionu korun. Tyto prostředky budou využity na 20 úsecích opravovaných silnic,“ dodal ředitel ŘSZK.

Úseky určené k obnově povrchu je třeba přesně zaměřit. Na začátku akce je nutno rozmístit přechodné dopravní značení silnice. Musí se odfrézovat starý povrch. Vyfrézovaná plocha se vyčistí, zkontroluje se a sanují se případné trhliny.

Někdy se musí ručně odsekat místa, kam se nedostala fréza. Na podklad se aplikuje infiltrační postřik a po vyštěpení se na něj položí podkladní vrstva živičné směsi. Na podkladní vrstvu živice se aplikuje spojovací postřik. Následuje pokládka obrusné vrstvy živičného koberce.

Zhutnění položené vrstvy silničním válcem. Pružnou zálivkou se ošetří pracovní spáry (podélné, příčné). Finální podoba obnoveného povrchu silnice.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x