Dotazníky pacientů hradišťské nemocnice mluví o vstřícném personálu a kvalitní péči

UHERSKÉ HRADIŠTĚ – Uherskohradišťská nemocnice obdržela loni vyplněné dotazníky od 5584 respondentů, které převážně mluví o kladných věcech jako například vstřícný personál nebo profesionální péče. Kritické připomínky jsou třeba k dlouhým čekacím dobám na ambulancích, řekla serveru Zlin.cz mluvčí nemocnice Dana Lipovská.

Dotazníky se zaměřují na chování personálu, informovanost pacienta, kvalitu prostředí, čistotu stravování, denní režim na odděleních a podobně. „Nejlépe hodnocený byl vstřícný přístup personálu nemocnice, příjemné vystupování a jednání, poskytnutá zdravotní péče na profesionální úrovni a celkový chod oddělení,“ řekla vedoucí úseku nelékařského zdravotnictví a kvality Jitka Bílková.

Podle ní z dotazníků vyplynulo, že by většina pacientů v případě potřeby doporučila léčbu v hradišťské nemocnici i svým blízkým a přátelům. „V poznámkách od pacientů převažují jednoznačně poděkování, pochvaly a vyjádření spokojenosti. Kritické připomínky zazněly k dlouhým čekacím dobám u ambulancí, pacientské stravě nebo nevhodnému chování jednotlivců,“ dodala Bílková.

Nemocnice má dotazníky už 10 let a sleduje jimi spokojenost pacientů a pozitiva i negativa z jejich strany. V prostorách nemocnice je 44 schránek, kdo kterých je lze vhazovat. „V roce 2016 je vyplnilo 5584 respondentů, což je o1557 více než v roce předchozím,“ informovala Lipovská.

Dotazníky se rok od roku vyvíjejí a přizpůsobují se novinkám v nemocnici. Přibyly například otázky na on-line objednávání do ambulancí. Novinkou letošního roku je vyplňování dotazníků na webových stránkách nemocnice pod každým jednotlivým oddělením. „Pro nás je důležitá zpětná vazba, kterou se podrobně zabýváme a snažíme se o nápravu. V žádném případě nejde o formalitu,“ uvedl předseda představenstva Uherskohradišťské nemocnice Petr Sládek.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x