Zlínská dopravní společnost shání nové řidiče MHD

ZLÍN - Na trhu práce začíná být v poslední době určitá nouze o řidiče MHD nebo příměstské autobusové dopravy. Jak serveru Zlin.cz uvedl mluvčí Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice (DSZO) Vojtěch Cekota, o nové šoféry mají zájem také ve Zlíně.

Nedostatek řidičů autobusů na trhu práce se v poslední době nevyhýbá ani Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice. „Dokážeme se však s touto situací poměrně úspěšně vypořádat. Provoz i bezpečnost MHD jsou plně zajištěny. Mírně se nám zvýšila přesčasová práce řidičů. Daří se nám – za těsné spolupráce s Úřadem práce – získávat za volant vozidel MHD nové kolegy a kolegyně,“ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Například v loňském roce odešlo z pozice řidiče vozidla MHD 32 pracovníků, z toho 12 do starobního důchodu. Za stejné období DSZO nově přijala a zapracovala 22 řidičů. Celkem 15 z nich využilo rekvalifikačního programu Úřadu práce. Dohromady pracuje v DSZO asi 190 řidičů, z toho 41 jsou ženy. Míra přesčasové práce řidičů se zvýšila z jednoho asi na tři procenta. Průměrná hodinová mzda řidiče MHD dosahovala u DSZO hodnoty 139 korun. Podmínkou přijetí je mimo jiné dosažení věku nejméně 21 let. DSZO může nabídnout zaměstnancům-mužům i vlastní ubytovnu, koncem roku budou po rekonstrukci místa v ubytovně i pro ženy. Dopravní společnost poskytuje i četné zaměstnanecké benefity včetně bezplatné přepravy v MHD pro řidiče a jejich nejbližší rodinné příslušníky.

„Noví řidiči, kteří byli dosud zvyklí řídit jen osobní automobil, se nemusejí obávat, že by řízení autobusu nebo trolejbusu nezvládli. Ve spolupráci s úřadem práce jim pomůžeme získat řidičský průkaz skupiny C a D a rovněž potřebný profesní průkaz. Všichni projdou třítýdenním zácvikem, během něhož se seznámí se všemi linkami a předpisy. Věnují se jim zkušení kolegové. Poté ještě absolvují několik jízd v plném provozu pod dohledem staršího řidiče. Teprve po plném zvládnutí vozidla jsou zařazeni na běžné linky MHD,“ popsala postup přijímání nových řidičů vedoucí personálního úseku Helena Hanusová.

Občas se podle ředitele DSZO Kocháně stane, že od podniku někdo odejde a po porovnání podmínek u jiných zaměstnavatelů se zase vrátí. „Ani takovým případům se nebráníme. Vycházíme rovněž vstříc i požadavkům na případné zkrácení pracovních úvazků, zejména ženám pečujícím o malé děti,“ poznamenal Kocháň.

Letos dovrší v DSZO důchodový věk pět řidičů MHD. Od ledna nastoupilo do pracovního poměru sedm nových řidičů, z nichž v současné době tři absolvují již zmíněný zácvik. Dalších sedm nových šoférů se připravuje na svou profesi v rekvalifikačním kurzu a do pracovního poměru budou přijati po získání potřebného řidičského oprávnění.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x