Firmy mohou zvolit ve Zlíně pro své zaměstnance jako netradiční teambuilding městskou strategickou hru

ZLÍN - Vymyslet nebo najít správnou teambuildingovou aktivitu, která pobaví i notorické odpírače týmových aktivit, není snadné. Společnost CE-PA a Nadace Tomáše Bati přišly s nápadem na městskou strategickou hru Baťův Zlín. Hra se inspiruje odkazem a příkladem Tomáše Bati a jeho na zákazníka zaměřeného podnikání. Účastníci hry spolupracují v týmech na řešení neobvyklých úkolů na nečekaných místech Zlína. Závodí se s jinými týmy a s časem, s využitím moderní techniky. Po městě a jeho okolí se soutěžící pohybují pěšky, autobusem, trolejbusem nebo vlakem. Více se dozvíte v článku, který vznikl pro magazín Firemní partner.

Týmy podle vlastní strategie vybírají na digitální mapě a následně i reálně procházejí některá z připravených stanovišť, aby v daném časovém limitu získaly více bodů, než jejich soupeři. Jednotlivá stanoviště jsou bodována podle různých kritérií, například podle důležitosti, vzdálenosti od centra, času, kdy ho bylo dosaženo či příslušnosti k určité sérii podobných stanovišť. Další body lze získat za vyluštění šifry, splnění praktického úkolu nebo za originální vyřešení tvůrčího úkolu, které jsou součástí některých vybraných stanovišť.

„Outdoorovou hru Baťův Zlín jsme zvolili jako teambuilding pro členy širšího vedení naší firmy. Nevěděli jsme, co nás čeká a po absolvování jsme byli velmi spokojeni. Hra je pojata velmi zajímavě, a i když většina z nás je ze Zlína, tak jsme objevili nová místa a zjistili jsme další zajímavosti o firmě Baťa, které jsme neznali,“ uvedla Helga Gregarová ze společnosti SPUR.

Průběh hry je řízen a sledován pomocí webové aplikace, která je dostupná na zapůjčených tabletech případně i na dalších mobilních zařízeních účastníků. Umožní ověření GPS souřadnic každého stanoviště, zobrazení citátů, legend, dobových fotografií a různých zadání i sledování online statistik, jak si který tým vede. Cílem hry je nejen pobavit účastníky, stmelit kolektivy a zažít něco ojedinělého, ale především si připomenout mnohé z nadčasových myšlenek, principů a postupů Tomáše Bati.

Baťovského „závodění“ po Zlíně a okolí se účastní týmy o třech až čtyřech lidech. Začínají obvykle ve vile Tomáše Bati, kde vyslechnou vyprávění o tomto podnikateli. Po vysvětlení pravidel hry mají týmy dalších 30 minut na dostudování všeho potřebného (map se stanovišti a jejich bodovým hodnocením, jízdních řádů MHD), seznámení se s tablety, které hru řídí a provázejí jí, a především na tvorbu týmové strategie.

K vítězství totiž vede mnoho různých cest. Někdo dá přednost luštícím stanovištím, jiný tým se zaměří více na praktické úkoly, síla dalšího může být v originálním tvoření. Ale možná všechny nakonec předběhne tým, který v posledních minutách získá body za dokončení některé z bodovaných sérií stanovišť. Hra končí po šesti až sedmi hodinách.

Jejím cílem však není jen se dobře bavit či rozvíjet spolupráci s kolegy. Každé stanoviště, místo související s životem a prací Tomáše Bati, je doplněno dobovými fotografiemi, citáty a vysvětlením souvislostí. Hra má zejména inspirovat nadčasovým odkazem tohoto světového podnikatele a případně i vést ke změnám v současné každodenní praxi.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x