Nadjezd v Gahurově ulici je už průjezdný bez omezení, ale jen dočasně

ZLÍN - Podstatně dříve než bylo původně v plánu se podařilo zcela zprovoznit nadjezd v Gahurově ulici ve Zlíně. Řidiči už místem projedou bez jakéhokoliv omezení, serveru Zlin.cz to sdělil za Ředitelství silnic Zlínského kraje Vojtěch Cekota.

Původně krajští silničáři předpokládali, že provoz ve všech čtyřech jízdních pruzích se podaří obnovit až před posledním srpnovým víkendem, kdy se ve Zlíně pojede Barum Rally. Nakonec tu řidiči mohli projet bez omezení už 7. srpna. Práce ale ještě u konce nejsou. Je ještě potřeba dodělat nový povrch na asi padesátimetrovém úseku před nadjezdem ve směru od centra Zlína a dvousetmetrový úsek mezi nadjezdem a Baťovou vilou.

Rekonstrukce kratšího úseku se uskuteční v době od 28. srpna do 3. září. „Pro oba směry jízdy bude v tomto posledním prázdninovém týdnu platit zákaz odbočování do ulice Vodní. Frézování starého povrchu a pokládka nového povrchu budou probíhat zpravidla v jednom uzavřeném jízdním pruhu. Silniční provoz bude usměrňován dopravním značením. V této době bude výjezd od autobusového nádraží možný pouze ve směru na ulici Dlouhou,“ upřesnil Cekota.

V době od 4. do 30. září se silniční mechanismy přesunou na dvousetmetrový úsek Gahurovy ulice mezi nadjezdem a Baťovou vilou. Také zde bude probíhat rekonstrukce vozovky za dočasného uzavření jednoho nebo nejvýše dvou jízdních pruhů. Provoz bude usměrňován přechodným dopravním značením.

Souběžně s pracemi na vozovkách bude stavební firma v době do 4. září pracovat na sanaci spodní části mostu. Tyto práce se silničního provozu na mostě bezprostředně dotýkat nebudou. Vyžádají si však výluky na železniční trati ze Zlína do Vizovic a omezení provozu na komunikaci pod mostem.

Veškeré stavební práce na rekonstrukci nadjezdu by měly být hotovy do konce října.

Rekonstrukce nadjezdu patří mezi největší investiční akce na krajské silniční síti v letech 2016 až 2017. Smluvní cena za tuto zakázku činí 53,510 milionu korun včetně DPH. Stavba je financována s využitím dotace v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace IROP se předpokládá ve výši 85 procent z uznatelných nákladů, dalších pět procent prostředků poskytuje státní rozpočet. Zbývající náklady hradí Zlínský kraj prostřednictvím Ředitelství silnic Zlínského kraje. Důvodem rozsáhlé opravy nadjezdu byl zhoršující se technický stav nosné konstrukce včetně izolace a spodní stavby mostu a nevyhovující stav povrchu vozovky, který má dopad na bezpečnost a plynulost silniční dopravy. Most byl postaven v roce 1986. Podle dopravních průzkumů po něm projede každý den přes 17 000 vozidel.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x