Základní škola Mánesova se zapojila do projektu MáŠa. „Jeho hlavním cílem je zdokonalit osobnostně profesní rozvoj pedagogů školy zejména v anglickém jazyce, ve využívání anglického jazyka ve výuce neanglických předmětů, tandemové výuce, což je přítomnost dvou učitelů ve vyučovacích hodinách, a čtenářské gramotnosti,“ uvedla Stehlíková. Projekt je na dva roky a výše příjmu činí přes 1,5 milionu korun.
Základní škola T. G. Masaryka se zase zapojila do projektu Učíme se navzájem. „Po dobu dvouletého trvání můžeme zřídit pozici školního speciálního pedagoga. Součástí projektu je také vzdělávání pedagogických pracovníků, vzdělávání pedagogického sboru zaměřené na inkluzi, vzájemná spolupráce pedagogů na téma čtenářská nebo matematická gramotnost, čtenářský klub pro žáky, klub zábavné logiky a deskových her a doučování žáků,“ popsala aktivity ředitelka školy Marta Zakopalová. Dotace činí 1,2 milionu korun.
Asi tři čtvrtě milionu korun vyčerpá Základní škola Trávníky. Projekt Podpora gramotností na ZŠ Trávníky přispěje ke vzdělávání pedagogů zacíleného na matematickou a čtenářskou gramotnost. „Vznikne nové pracovní místo školního asistenta, jehož primární kompetencí bude zkvalitnění komunikace mezi školou a rodinou, pomoc se začleňováním nových žáků a žáků se speciálními potřebami,“ upřesnila ředitelka ZŠ Trávníky Jana Večeřová.