Veřejná doprava v Hradišti dozná velkých změn

Foto: MěÚ Uherské HradištěFoto: MěÚ Uherské Hradiště
Foto: MěÚ Uherské Hradiště
Co se děje 7. 11. 2017 | Autor: Irena Frolová

UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Vyšší hustotu zastávek, více spojů, kratší intervaly i lepší propojení příměstské dopravy slibuje nová koncepce veřejné dopravy v celém souměstí Uherské Hradiště – Staré Město – Kunovice, kterou představilo město Uherské Hradiště veřejnosti. Serveru Zlin.cz to uvedl mluvčí města Jan Pášma.

Koncepce řeší dvě hlavní etapy zlepšení veřejné dopravy v souladu s nejmodernějšími evropskými trendy. První etapa se týká hlavně MHD, tedy městských autobusů. Ty budou fungovat skutečně "městsky". Hustota zastávek v centru bude vyšší, linky povedou vždy z jednoho okraje souměstí na druhý. Nekončí tedy na jednom místě v centru, ale obslouží je celé. "Pro Mařatice (vč. Východu), Jarošov (vč. Luk), Štěpnice (vč. nemocnice), Staré Město a Kunovice bude navíc platit jednoduché pravidlo: ve všední dny v době od 6.00 do 21.00 hodin cestující nikdy nebude na autobus do centra nebo z centra (a centrem není myšleno jen autobusové nádraží, každá linka zastavuje v centru na minimálně třech místech) čekat déle než 20 minut. Ve špičkách bude interval ještě kratší, před šestou ráno a po deváté večer pak delší," upřesnil Pášma. K dispozici bude i dnes téměř neexistující víkendový provoz. Druhá etapa se pak zabývá zpravidelněním a zatraktivněním příměstské autobusové a železniční dopravy a jejich propojením, stejně jako některými méně palčivými problémy městské dopravy.

Nové autobusové zastávky by měly vzniknout u nádraží Českých drah, dále u UMPRUM (ul. Všehrdova, zde se potkávají všechny městské linky), v ulici Sokolovské u zimního stadionu, ve Staré Tenici, a také u Slováckého divadla. "Nelze opomenout ani novou jednosměrnou zastávku u Smetanových sadů, přidání protilehlé zastávky ke stávající jednosměrné v ulici Jiřího z Poděbrad nebo zastávku u železniční stanice v Kunovicích u konzervárny Hamé. Menší autobusy budou zastavovat i u školy UNESCO, Pod Svahy, v oblasti ulic Svatováclavské a Průmyslové. Reorganizace linkového vedení nabídne například přímá spojení Mařatice – Štěpnice, Mařatice – Staré Město, Jarošov – Štěpnice, Kunovice – Staré Město, Mařatice – nádraží Kunovice a mnoho dalších," doplnil Pášma.

Jednou z priorit koncepce bylo i vyřešení návazností na nádraží Českých drah ve Starém Městě. Jedná se o vstupní bránu do celého souměstí a pro jeho obyvatele je zároveň branou do světa. Koncepce přináší spojení s centrem ve všední den od 6.00 do 21.00 hodin s nejvýše 20minutovým intervalem. Polovina spojů dále přímo pokračuje do/z Mařatic a druhá polovina do/z Kunovic. V centru existuje také garantovaná návaznost každého spoje do Jarošova a Štěpnic a přibližně každého druhého spoje do Sadů, Vések a Míkovic.

Autory návrhu teď na přelomu letošního listopadu a prosince čeká schválení orgány města - radou a zastupitelstvem. Do té doby se počítá se zapracováním realistických požadavků od obyvatel. Avšak už návrhy, které byly prezentovány veřejnosti, vycházejí z podnětů lidí. Novinky z první etapy a zejména vznik nových zastávek by se měly začít objevovat už v roce 2018, její dokončení se odhaduje na rok 2019. Pak bude následovat druhá etapa, která je úzce navázána na připravovanou reformu veřejné dopravy v celém kraji.

Koncepce počítá s navýšením ročního dopravního výkonu MHD o 130 % – ze současných 470 tisíc kilometrů na 1,1 milionu kilometru. Jednorázové náklady na vybudování zastávek jsou odhadovány na jednotky milionů korun. Roční provozní náklady pro rozpočet Uherského Hradiště mohou přesáhnout 10 milionů korun, ale vše bude záležet na výsledcích jednání s partnery (sousední města Staré Město a Kunovice) a také se Zlínským krajem, který se na meziměstské dopravě také významně podílí.

 

Komentáře


Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam