Služba Web rádia se na trh dostala v roce 2015 a za pouhé dva roky oslovila více než šest stovek provozoven, které ve svých prostorách chtějí pouštět hudbu jako kulisu a nechtějí při tom platit neúměrně vysoké poplatky agentuře OSA a Intergram.
Web rádio totiž licencuje hudbu přímo od autorů a hudebníků. „Agentury jako OSA nebo Intergram nemají s těmito autory nic společného a nevlastní autorská práva k této hudbě. Odpadá tak povinnost platit jim příslušné poplatky,“ vysvětlil princip Malina a dodal, že hudba z Web radia zní jako kulisa například v prodejnách Baťa, Tchibo nebo Centro Zlín. Přímo ve Zlíně pak i v několika oblíbených zlínských kavárnách nebo v obchodním domě na Kvítkové.
Zlínská agentura se při vývoji služby inspirovala v zahraničí. „Pravidelně jsme se totiž v našem oboru setkávali s drobnými podnikateli, kteří chtěli mít v provozovnách vlastní rádio, ale nemohli si dovolit platit za hudební produkci 2 000 korun měsíčně,“ uvedl Malina a dodal, že obrovský zájem o Web rádio je pro ně milým překvapením.
Průměrně totiž uživatelé s Web rádiem ušetří oproti poplatkům pro OSA od 30 do 70 procent nákladů podle velikosti provozovny, u větších obchodů to může být úspora až 90 procent. „Zatímco OSA vám třeba vystaví roční smlouvu třeba i na několik tisíc korun za jediný přístroj, cena měsíčního poplatku za využití Web rádia začíná na 188 korunách,“ vypočetl Malina. Zlínská firma má na svém webu i kalkulačku, kde si podnikatelé mohou úsporu spočítat.
Web rádio se přenáší přes internet, majitelé jej přijímají přes aplikaci na telefonu či webovou stránku v počítači. Stačí jen zařízení připojit na reproduktory ve své provozovně. Kromě hudebního programu umožňujeme provozovateli plánovat do vysílání rádia reklamní spoty, jingly a časovat program podle potřeby. To vše ke zlepšení atmosféry. Nakombinovat tak lze hudba různých stylů podle denní doby, včlenit ve vhodný okamžik reklamu provozovatele i nastavit automaticky různou hlasitost v průběhu dne, aby hudba byla pro zákazníka příjemná.