Úspěch zlínské firmy: Díky webové službě stovky podniků ušetří za hudební poplatky

ZLÍN - Malé kavárny, bary, kadeřnictví, fitness centra, obchody, ale i velká obchodní a nákupní centra, v celkem 800 prodejnách po celé České a Slovenské republice hraje licencovaná podkresová hudba, přičemž přes Web rádio si ji už pouští stovky provozoven a mohou tak ušetřit na hudebních poplatcích pro kolektivní správce autorských práv. Za vývojem webového rádia stojí zlínská firma IS Media, sdělil její manažer David Malina serveru Zlin.cz.

Služba Web rádia se na trh dostala v roce 2015 a za pouhé dva roky oslovila více než šest stovek provozoven, které ve svých prostorách chtějí pouštět hudbu jako kulisu a nechtějí při tom platit neúměrně vysoké poplatky agentuře OSA a Intergram.

Web rádio totiž licencuje hudbu přímo od autorů a hudebníků. „Agentury jako OSA nebo Intergram nemají s těmito autory nic společného a nevlastní autorská práva k této hudbě. Odpadá tak povinnost platit jim příslušné poplatky,“ vysvětlil princip Malina a dodal, že hudba z Web radia zní jako kulisa například v prodejnách Baťa, Tchibo nebo Centro Zlín. Přímo ve Zlíně pak i v několika oblíbených zlínských kavárnách nebo v obchodním domě na Kvítkové.

Zlínská agentura se při vývoji služby inspirovala v zahraničí. „Pravidelně jsme se totiž v našem oboru setkávali s drobnými podnikateli, kteří chtěli mít v provozovnách vlastní rádio, ale nemohli si dovolit platit za hudební produkci 2 000 korun měsíčně,“ uvedl Malina a dodal, že obrovský zájem o Web rádio je pro ně milým překvapením.

Průměrně totiž uživatelé s Web rádiem ušetří oproti poplatkům pro OSA od 30 do 70 procent nákladů podle velikosti provozovny, u větších obchodů to může být úspora až 90 procent. „Zatímco OSA vám třeba vystaví roční smlouvu třeba i na několik tisíc korun za jediný přístroj, cena měsíčního poplatku za využití Web rádia začíná na 188 korunách,“ vypočetl Malina. Zlínská firma má na svém webu i kalkulačku, kde si podnikatelé mohou úsporu spočítat.

Web rádio se přenáší přes internet, majitelé jej přijímají přes aplikaci na telefonu či webovou stránku v počítači. Stačí jen zařízení připojit na reproduktory ve své provozovně. Kromě hudebního programu umožňujeme provozovateli plánovat do vysílání rádia reklamní spoty, jingly a časovat program podle potřeby. To vše ke zlepšení atmosféry. Nakombinovat tak lze hudba různých stylů podle denní doby, včlenit ve vhodný okamžik reklamu provozovatele i nastavit automaticky různou hlasitost v průběhu dne, aby hudba byla pro zákazníka příjemná.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x