Dobrou zprávou je, že ve Zlínském kraji zůstává rozsah regionální dopravy na srovnatelné úrovni s letošním jízdním řádem. Mezi největší změny patří navýšení počtu přímých spojů z Kroměříže do Zlína (Vizovic) nebo znovuzavedení spěšných vlaků do Starého Města u Uherského Hradiště a osobních vlaků do Uherského Hradiště. Nový jízdní řád bude platit od neděle 10. prosince 2017 do soboty 8. prosince 2018.
Regionální vlaky ve Zlínském kraji ujedou v době platnosti jízdního řádu 2018 celkem 3,545 milionu vlakových kilometrů (rok 2017 – 3,512 milionu vlakových kilometrů), jedná se tedy o mírný nárůst regionální dopravy. České dráhy vypraví v kraji v pracovní dny v průměru 472 regionálních spojů, o víkendech 384, což představuje průměrně 447 vlaků denně.
Mezi nejvýznamnější změny v regionální dopravě ve Zlínském kraji patří navýšení počtu přímých spojů z Kroměříže do Zlína (Vizovic) a zpět. Celkově na této lince bude od nového jízdního řádu jezdit osm přímých spojů z Kroměříže do Zlína a opačně pět přímých spojů ze Zlína do Kroměříže. Všechny budou zajištěny modernizovanými jednotkami Regionova nebo moderními jednotkami RegioShark.
Další významnou změnou bude znovuzavedení spěšných vlaků do Starého Města u Uherského Hradiště a osobních vlaků do Uherského Hradiště. „Od platnosti nového jízdního řádu budou spěšné vlaky opět výchozí a končící ve stanici Staré Město u Uherského Hradiště s výjimkou spěšných vlaků do Bojkovic (Bylnice). Osobní vlaky z Brna budou opět končit a začínat ve stanici Uherské Hradiště,“ vysvětlila Bezuchová.
Nový jízdní řád však přinese i několik dalších změn na jednotlivých tratích Zlínského kraje. Například na trati 280 Hranice n. M. – Střelná počítá nový jízdní řád s prodloužením osobního vlaku 3230 – nově pojede ze Vsetína (odj. v 10.20 hodin).
Na trati 330 Břeclav – Přerov a trati 331 Otrokovice – Vizovice dojde k navýšení a zpravidelnění osobní dopravy ve dvouhodinovém taktu mezi stanicemi Kroměříž – Hulín – Otrokovice – Zlín střed (Vizovice). Dvouhodinový takt je v rozmezí od 5.20 až do 18.20 hodin.
Co se týká znovuzavedení spěšných vlaků do stanice Staré Město u Uherského Hradiště, půjde o spěšné vlaky s příjezdy v 11.27, 13.27, 15.27 a 17.27 a dále s odjezdy v 8.33, 10.33, 14.33 a 16.33 hodin. Osobní vlaky z Brna hl.n. a zpět, které dosud končily a začínaly ve stanici Uherský Brod, budou opět jezdit z / do Uherského Hradiště. Náhradou za tyto vlaky do stanice Uherský Brod je prodloužení stávajících vlaků, které končily ve stanici Kunovice. V novém jízdním řádu byly také zrušeny vlaky mezi stanicemi Bylnice a Vlárský průsmyk, vyjma jednoho páru vlaků v pátek a v neděli (přípojné vlaky na a ze Slovenska).
Na území Zlínského kraje nastanou s novým jízdním řádem také změny v dálkové dopravě. Například v souvislosti s R13 Brno – Břeclav – Otrokovice – Olomouc. „Dochází k výraznému zrychlení linky v úseku Hodonín – Brno a zpět. Nově bude trvat cesta z Hodonína do Brna jen 56 minut (úspora 10 minut) a v opačném směru 57 minut (úspora 7 minut). Z důvodu zachování přípojů v úseku Hodonín – Olomouc budou prodlouženy pobyty ve stanici Hodonín na 10, resp. 14 minut,“ konstatovala Bezuchová.
Změna nastane také u R 18 „Slovácký expres“ Praha – Olomouc – Přerov – Uherské Hradiště – Luhačovice / Veselí nad Moravou / Zlín. V úseku mezi Olomoucí a Prahou budou některé rychlíky v určitých hodinách prodlouženy o pár vlaků. Spoje do / ze stanic Luhačovice, Veselí nad Moravou a Staré Město u Uherského Hradiště ponesou společný název Slovácký expres, spoj do / ze Zlína bude mít opět název Zlínský expres.