V Kunovicích zahájili sériovou výrobu inovovaného letounu L 410 NG, stroje mohou létat v Japonsku, Indii i Mongolsku

Letoun L 410 NG (Foto: www.let.cz)Letoun L 410 NG (Foto: www.let.cz)
Letoun L 410 NG (Foto: www.let.cz)
Politika a ekonomika 3. 3. 2018 | Autor: Irena Frolová

KUNOVICE - Kunovický Aircraft Industries zahájil sériovou výrobu inovovaného letounu L 410 NG, stroj oproti svému předchůdci uveze více nákladu a jeho dolet vzrostl téměř na dvojnásobek. Serveru Zlin.cz to za Aircraft Industries sdělila Nora Strádalová.

Sériová výroba započala prvním kusem, který bude dokončen koncem letošního roku. Vývoj inovovaného modelu začal v dubnu 2010 v rámci projektu MOSTA. Základním cílem tohoto projektu bylo výrazné zlepšení technických, provozních a ekonomických parametrů letounu, zvýšení bezpečnosti provozu letounu, snížení negativního vlivu na životní prostředí a snížení pracnosti výroby letounu.

Celkové náklady na tento projekt dosáhly přes 568 milionů korun včetně prostředků podpory Ministerstva průmyslu a obchodu kolem 237 milionů korun. „Zcela ojedinělý projekt byl náročný jak po stránce technické, tak i organizační," konstatovala generální ředitelka společnosti Aircraft Industries Ilona Plšková.

Podle vedoucího projektu Miroslava Pešáka vyniká L 410 NG ve srovnání s již vyráběným modelem L 410 UVPE20 celou řadou výhod. „Byl dvojnásobně zvětšen zavazadlový prostor, letoun může přepravit o 400 kg více nákladu. Letoun má k dispozici nové integrální křídlo s téměř dvojnásobným objemem palivových nádrží. Dolet vzrostl na téměř dvojnásobek (až 2 570 km), vytrvalost je až 10,5 hodiny," vypočítal největší přednosti inovovaného letounu Pešák.

Nový letoun bude mít větší potenciál u zákazníků požadujících lety na delší vzdálenosti, případně patrolovací lety. „Vzhledem k lepším charakteristikám letounu a vyššímu komfortu ve srovnání s předchozím modelem očekáváme větší zájem u zákazníků po celém světě," dodala Plšková. Letoun by tak mohl najít uplatnění zejména v ostrovních státech, jako je například Indonésie, Papua Nová Guinea a Japonsko, kde je tankování na vzdálenějších ostrovech problematické, a proto je dlouhý dolet jednou z nejdůležitějších podmínek. Potenciál stroje vidí vedení společnosti také například v Indii nebo Mongolsku, kde mohou letoun využít důlní společnosti pro přepravu pracovníků a nákladu do nedostupných těžebních oblastí.

Fotogalerie

 

Komentáře


Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam