Obyvatelé Zlína chtějí MHD pro děti a seniory zdarma

ZLÍN - Skupina obyvatel Zlína žádá zástupce města o zavedení bezplatného jízdného v MHD pro děti do 15 let a seniory. Tento záměr chce podpořit i sběrem podpisů v ulicích města, serveru Zlin.cz to sdělil za iniciátory petice Vojtěch Volf.

Doprava zdarma by měla nejen ulevit rodinným rozpočtům a peněženkám seniorů, ale rovněž motivovat i další rodiče k tomu, aby své děti posílali do škol hromadnou dopravou. Souhlas s návrhem vyjádřila i krajská radní Michaela Blahová.

Zástupci této občanské iniciativy si proto zřídili i petici a chtějí s ní obejít ulice města. „V tuto chvíli máme podporu mnoha desítek známých a přátel, rádi bychom s návrhem oslovili co nejvíce rodin a seniorů, a v případě prosazení pomohli nejen jejich financím, ale i samotné dopravě ve Zlíně,“ řekl jeden z navrhovatelů Kamil Šimeček. Domnívá se, že město by opatřením motivovalo i mnohé další rodiče k tomu, aby posílali své děti do škol MHD a nevozili je tam svými auty. „Trochu by to ulevilo přetížené dopravě v ranní špičce, a zároveň by se tím i děti učily, že je běžným standardem jezdit po městě hromadnou dopravou a nikoliv auty,“ doplnil Šimeček

Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (DSZO) aktuálně umožňuje jízdné s různými slevami pro určité skupiny cestujících, avšak jízdné zdarma platí pouze pro děti do 6 let. Podle uvedeného záměru by se bezplatné jízdné rozšířilo na školáky do 15 let a nově zavedlo i pro seniory. „Pro naše spoluobčany v seniorském věku bychom chtěli pro bezplatné jízdné navrhnout hranici od 70 let, ale nebráníme se i diskuzi o nižší věkové hranici,“ dodal další ze zástupců občanské skupiny Vojtěch Volf.

Navrhovatelé získali pro svůj záměr i hlas krajské radní pro sociální oblast Michaely Blahové. „Podporuji tuto iniciativu. Města by měla svým obyvatelům v důchodovém věku co nejvíce ulehčit v jejich dopravě po městě, a to nejen komfortem jízdy, ale i finančně,“ prohlásila Michaela Blahová.

Podle sdělení Vojtěcha Volfa by toto opatření ani příliš nezatížilo rozpočet města, ale naopak by mohlo v celkovém pohledu zlepšit neúnosnou dopravní situaci. „Město Zlín hospodaří s přebytkem 300 milionů korun a podle našeho odhadu by tato úprava jízdného stála asi osm milionů korun ročně, což nejsou ani 3 % z přebytku,“ konstatoval Vojtěch Volf, podle něhož by se k výzvě mohli přidat i obyvatelé ostatních měst, které DSZO obsluhuje vozy městské hromadné dopravy. DSZO je provozovatelem městské hromadné dopravy primárně ve městech Zlín a Otrokovice, některé linky však jezdí i do nedalekých Želechovic nad Dřevnicí nebo skrze Tečovice. Rozhodující majetkový podíl ve společnosti drží Statutární město Zlín.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x