MHD ve Zlíně projede denně přes 600 kočárků, do spojů se nemusí vlézt

ZLÍN – Přes 600 kočárků denně projede městskou hromadnou dopravou ve Zlíně. Při několika současně se tak může stát, že na některý z nich už není kapacita a maminka musí počkat na další spoj, řekl serveru Zlin.cz mluvčí Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Vojtěch Cekota.

Denně se přepraví v průměru 625 dětských kočárků, 39 invalidních vozíků a občas i jízdní kola. „Ten počet je poměrně velký. Nejsou výjimečné případy, kdy se ve vozidle přepravuje několik kočárků současně a na další zájemce už není místo. Mohou vznikat i lehce konfliktní situace, které se promítají do občasných stížností ze strany matek, ostatních cestujících i řidičů,“ uvedl ředitel společnosti Josef Kocháň.

Apeluje proto na maminky, aby více dbaly na platné smluvní přepravní podmínky. „Měly by respektovat, že mohou nastat stavy, kdy bude vozidlo obsazené a řidič musí další kočárek odmítnout,“ řeko Kocháň. Pokud směřuje více matek s kočárky ve stejnou dobu jedním směrem, nemusí se vlézt do jednoho spoje. „Budou přepravené, ale možná až druhým nebo třetím trolejbusem,“ doplnil Cekota.

Maminky s dětmi podle něj musejí dávat pozor i na jiné věci, nesmějí nastupovat do trolejbusu nebo autobusu volně a kdekoliv se postavit. „Kočárek může do vozidla vždy jen s vědomím a souhlasem řidiče. Řidič by měl mít přehled, jestli a kolik kočárků uvnitř vozidla přepravuje,“ zdůraznil vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.

Podle pravidel lze nastoupit s kočárkem a dítětem pouze se souhlasem řidiče a vystoupit určenými dveřmi. Ve voze smí být jen jeden kočárek, pokud to umožní bezpečnost cestujících, lze povolit přepravu více kočárků. Musí být pouze na určeném a označeném místě a cestující je povinný zajistit ho proti pohybu a mít ho pod dohledem. „Pokud je to jen trochu možné, snažíme se v naší dopravní společnosti maminkám s kočárky vycházet vstříc, a když je ve vozidle místo, povolují řidiči přepravu i více kočárků současně. Ale musí to být s jejich vědomím a souhlasem, a ne že si matky svévolně kočárky do vozidla naskládají, umístí je mimo vyhrazené místo, případně si je náležitě nezabezpečí a nehlídají, aby byly stabilní a nepřevrátily se ani v případě nečekaného prudkého zabrzdění vozidla,“ dodal vedoucí dopravního úseku.

Cestující s kočárkem přitom nemusí na zastávce zajíždět až k předním dveřím, aby informoval řidiče o svém záměru nastupovat, ale většinou postačí jen gesto, když vozidlo na zastávku přijíždí – ukázat na kočárek rukou. Řidič pak na souhlas kývne hlavou. Před výstupem s kočárkem je zapotřebí stisknout v prostoru pro kočárky příslušné tlačítko znamení k řidiči, a to i když nejde o zastávku na znamení. Kocháň připusitl, že se může chyby dopustit i pracovník dopravní společnosti. „Když cestující případ přesně popíše a pošle nám to i se svými kontaktními údaji poštou nebo prostřednictvím formuláře na našich internetových stránkách, každým takovým podnětem se budeme zabývat a mnohé skutečnosti budeme moci i zpětně dohledat, ověřit, případně přijmout nápravné opatření,“ uzavřel Kocháň.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x