Nová linka MHD pojede k vlakovému nádraží

Foto: MěÚ Uherské HradištěFoto: MěÚ Uherské Hradiště
Foto: MěÚ Uherské Hradiště
Co se děje 19. 7. 2018 | Autor: Irena Frolová

UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Dva nové autobusy MHD na elektrický pohon začnou od pondělí 23. července brázdit ulice Uherského Hradiště. Zásadní změnou pro cestující veřejnost bude hlavně zřízení nové autobusové linky MHD pod číslem 8, která povede kolem vlakového nádraží, serveru Zlin.cz to uvedl mluvčí města Jan Pášma.

Nová linka bude začínat na sídlišti Východ na zastávce Rudy Kubíčka, pokračovat přes Derflanskou, ZŠ Větrná a Mařatice Horní konec na hřbitov a odtud po trase linky číslo 5 na autobusové nádraží. Odtud bude nová linka vedena směrem na Starou Tenici na zastávku Svatojiřské nábřeží a dále na novou zastávku Uherské Hradiště, železniční stanice. Tato zastávka bude v prozatímním provozu na ploše před výpravní budovou Českých drah, ale od září by měly být zprovozněny původní zastávky v ulicích Na Stavidle a Kollárova. Autobus bude pokračovat směrem k nemocnici na sídliště Štěpnice, kde obslouží všechny zastávky na trase. Stejnou trasou se bude autobus vracet na autobusové nádraží a odtud po trase linky číslo 3 na sídliště Východ. Celková délka této okružní linky bude 17 kilometrů a dnešní spojení sídliště Východ s centrem Uherského Hradiště a dále na sídliště Štěpnice tak bude posíleno 14 spoji denně.

Nádraží Českých drah v Uherském Hradišti nebylo do této doby obslouženo MHD, což byl jeden z nejpalčivějších nedostatků MHD. "Nové elektrobusy díky svému rozměru dokáží projet křižovatku Stojanova - Jiřího z Poděbrad, což byl dosud jeden z hlavních problémů, proč autobusy k vlakovému nádraží nejezdily. Zřízení a zprovoznění linky číslo 8 považuji za důležitý krok ke zlepšení dopravní obslužnosti města v rámci nové koncepce veřejné dopravy," vyjádřil se starosta města Uherské Hradiště Stanislav Blaha.

Nová vozidla na elektrický pohon jsou vybavena klimatizací celého prostoru pro cestující, informačními cedulemi, systémem pro informaci nevidomých cestujících a díky nízkopodlažnosti umožňují jednoduchý nástup imobilním občanům nebo cestujícím s kočárky. Autobusy jsou výrazně tišší, a to nejen pro přepravované cestující, ale také pro ostatní účastníky silničního provozu. Vzhledem k pohonu výhradně na elektřinu z trakčních baterií jsou samozřejmě zcela bezemisní.

Energie na jedno nabití postačí na ujetí asi 150 kilometrů, což je přibližně denní výkon, na který je postaven jízdní řád těchto vozidel. Jedná se o první taková vozidla nasazená do pravidelného provozu ve Zlínském kraji.

 

Mohlo by vás zajímat

Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam