Nemůžeme denně informovat obyvatele o odstávkách energií, vzkazují představitelé zlínské radnice

ZLÍN - Odstávky energií, tedy především vody, tepla, elektřiny či plynu dokážou způsobit domácnostem řadu nepříjemnosti a lidé se pak někdy zlobí na město, že je o odstávce neinformovalo. Jenže každodenní informování o odstávkách není v silách města, uvedl pro Zlin.cz Lukáš Fabián z tiskového oddělení zlínského magistrátu.

Odstávky energií se týkají dodavatelů či majitelů distribučních sítí ze sféry soukromých společností a informační povinnost leží ze zákona na nich. Někdy se však pracovníci těchto společností zákazníkům nepravdivě vymlouvají a svá pochybení svalují na města a obce. Přitom platí jednoduchá rovnice, komu člověk za služby platí, u toho by měl také reklamovat svou nespokojenost, zní ze zlínské radnice.

„Velmi rádi bychom o odstávkách informovali třeba i přímo na městském webu či Facebooku. A to i přesto, že to skutečně zákonná povinnost města není. Problém je však v tom, že tyto odstávky jsou v průběhu roku každý den a každý den se týkají zpravidla jen velmi malého počtu lidí. Dávat každý den na web zprávu, která se týká třeba jen dvaceti domácností města, není efektivní. Navíc se domníváme, že městský web není stránkou, kterou by lidé kontrolovali denně. Pro drtivou většinu čtenářů by se tak jednalo o bezvýznamnou zprávu,“ vysvětlil Lukáš Fabián s tím, že skutečně nejefektivnějším a nejspolehlivějším způsobem, jak se o těchto odstávkách a haváriích dovědět, je registrace k zasílání informačních sms u jednotlivých společností. Ne všechny společnosti však tuto službu nabízejí, avšak např. dle pracovníka společnosti E-on se připravuje spuštění informačního systému, ve kterém by mohli být zařazeni všichni dodavatelé.

V případě, že se odstávka týká většího území, varování se na webu města zpravidla objevuje. „Město je ve vztahu k dodavateli naprosto ve stejné pozici jako ostatní odběratelé. Dostává energii a platí za ni faktury. Přesto jsme vyvolali jednání se zástupcem společnosti E-on, abychom se společně pokusili najít nějaké řešení,“ uvedl Jiří Jelínek, vedoucí Odboru vnitřní správy zlínského magistrátu.

Pro zlepšení situace se podařilo vyjednat zasílání zpráv o plánovaných odstávkách elektrické energie. Tyto zprávy pak jednotlivé kanceláře místních částí zveřejňují ve vývěskách v místních částech. Není však v silách pracovníků magistrátu roznášet oznámení i do jednotlivých domácností.

Problémem nadále zůstávají havarijní situace, o kterých se i město dovídá zpravidla až v době, kdy se už na odstranění závady pracuje. I zde je však řešením registrace zasílání oznámení formou sms či e-mailem, tedy pokud tyto dodavatel služeb nabízí.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x