Vozovku mezi Hlinskem a Dobroticemi opravili silničáři pomocí neobvyklé technologie

Oprava vozovky metodou Remix plus (Foto: V. Cekota)Oprava vozovky metodou Remix plus (Foto: V. Cekota)
Oprava vozovky metodou Remix plus (Foto: V. Cekota)
Co se děje 13. 9. 2018 | Autor: Irena Frolová

KROMĚŘÍŽSKO - Při rekonstrukci komunikace v úseku Hlinsko pod Hostýnem - Jankovice - Dobrotice použili silničáři velmi neobvyklou technologii. Na území Zlínského kraje byla tato metoda naposledy využita před deseti lety, serveru Zlin.cz to za Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) uvedl Vojtěch Cekota.

Při rekonstrukci silnice na Kroměřížsku se uplatnila málo obvyklá technologie Remix plus. Speciální silniční stroj, tzv. remixér, při jednom průjezdu rozehřívá vozovku, předehřátý materiál recyklované vrstvy rozpojí, promíchá s přidávanými materiály, výslednou recyklovanou směs rozprostře a předhutní. V jednom pracovním kroku do ní zároveň za horka „vtlačí" směs nové obrusné vrstvy vozovky.

„Tuto technologii jsme v našem kraji na silnicích II. a III. třídy naposledy použili před 10 lety. Její výhodou je využití původního materiálu asfaltového krytu vozovky, který se v míchačce remixéru obohatí o materiály potřebné ke zlepšení mechanicko-fyzikálních vlastností recyklované směsi a tuto směs zpětně položí. Na recyklovanou ložnou vrstvu se pak stejným strojem, v jednom pracovním kroku, položí ještě třícentimetrová obrusná vrstva nového krytu vozovky. Položené asfaltové souvrství za strojem zhutní silniční válce. Při použití této technologie vtlačování se po zhutnění asfaltové souvrství za horka dobře spojí," popsal technologii ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Sestava strojů pro technologii Remix za horka je schopna obnovit průměrně jeden délkový kilometr jízdního pruhu vozovky za den. „Ročně takto realizujeme asi půl milionu metrů čtverečních nového povrchu vozovek," řekl Karel Karčmář z valašskomeziříčské firmy, která je zhotovitelem stavby. Pro dva jízdní pruhy tříkilometrového úseku silnice II/438 mezi Hlinskem a Dobroticemi potřebovala firma asi šest dnů pracovního nasazení strojní sestavy.

Opravovaný úsek vozovky musí být dostatečně dlouhý, aby se vyplatilo přivézt na místo a použít remixér. Váží totiž kolem 50 tun, předehřívače mají hmotnost každý přibližně 20 tun. Tyto strojní sestavy pro technologii Remix jsou jen dvě v celé České republice.

Fotogalerie

 

Mohlo by vás zajímat

Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam