Od října do dubna 2019 bude v této části plavebního kanálu maximálně snížena hladina, aby stavební stroje mohly provádět patřičné úkony při obnově parametrů plavební dráhy, opravě a zajištění stabilizace břehů a hrází plavebního kanálu. „Veškeré práce budou zajišťovány z levého břehu Baťova kanálu tak, aby nezasahovaly do pravobřežní části hrází s cyklostezkou a provoz na ni mohl být bez omezení zachován,“ řekl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák. Stavba je financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury a výše nákladů je 13,3 milionu korun.
Povodí jako správce významné vodní cesty – Baťova kanálu, se podílí na jeho údržbě také vlastními prostředky. „Byla zahájena příprava Baťova kanálu na nadcházející sezónu. Jednou z hlavních činností je zajištění parametrů plavební dráhy daných legislativou – jedná se o udržování plavebních hloubek v celé šířce plavební dráhy, odstraňování překážek z plavební dráhy, opravy břehového opevnění a značení vodní cesty plavebními znaky,“ sdělila Kučerová.
Aby byl provoz co nejméně omezen, je nutno většinu oprav a údržby provádět mimo plavební sezónu, což značně komplikuje provádění prací a prodlužuje termíny realizací jednotlivých oprav či staveb.
Baťův kanál je jednou z nejvýznamnějších atrakcí jihovýchodní části Zlínského a Jihomoravského kraje, o čemž svědčí každoročně stoupající počet lidí, kteří ho navštíví. „V letošní plavební sezóně byl dokonce dosažen rekordní počet lodí, které se proplavily plavebními komorami – v průměru se každou plavební komorou proplavilo 3 526 lodí, což je o 416 lodí více než loni,“ dodala Kučerová.