Hejtmanův pohár letos putoval do školy v Choryni

ZLÍNSKÝ KRAJ - Ve Zlíně byly slavnostně oceněny školy ze Zlínského kraje, které se letos nejlépe umístily v soutěži Hejtmanův pohár. Serveru Zlin.cz to řekl Jan Vandík z tiskového oddělení krajského úřadu.

Žákům i jejich pedagogům poblahopřál a ceny předal hejtman Zlínského kraje Jiří Čunek společně s Milanem Kočím, předsedou Asociace amatérských sportů ČR, která soutěž od roku 2015 pořádá. Do čtvrtého ročníku soutěže, založené na překonávání dráhy sportovních dovedností, se ve Zlínském kraji letos zapojilo téměř dva tisíce žáků z osmi škol. Vítězem se stala Základní škola a Mateřská škola Choryně. V celostátním srovnání se umístila na devátém místě.

„Mám radost z toho, že takové soutěže máme a že se vás tolik zúčastnilo. Já, když jsem byl velký jako vy, tak jsem chodil do gymnastiky, poté jsem závodně plaval a věnoval jsem se i orientačnímu běhu, takže vím, že když se člověk něco v mládí naučí, tak to pak umí celý život. Tato soutěž tu není jenom proto, abyste vyhrávali, ale také proto, abyste byli zdraví, vytrénování a v případě potřeby tak byli schopni pomoci nejen sobě, ale i někomu jinému,“ uvedl směrem k žákům hejtman Jiří Čunek.

Hejtmanův pohár je soutěž, ve které spolu zápolí jednotlivé školy a jejich žáci ve zdolávání dráhy sportovních dovedností, tzv. opičí dráhy. Soutěží se ve všech 14 krajích, zapojit se mohou základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. Využívají při tom soutěžní aplikaci, díky které nemusejí nikam jezdit a mohou tak zapojit všechny své žáky v hodinách tělesné výchovy.

Cílem soutěže je podpořit u dětí zdravý životní styl a pozitivní vztah ke sportu a pohybu. Největší šanci na výhru má přitom nejaktivnější škola. Důraz je totiž kladen na pravidelnost a oslovení co největšího počtu žáků, méně už na samotný výkon dětí. Školy tak kromě bodů za dosažené časy získávají body hlavně za zapojení co největšího počtu žáků, za zasílání fotografií a videí ze zdolávání dráhy a za plnění takzvaných Hejtmanských výzev, což jsou speciální úkoly, které mj. soutěž propojují i s hodinami českého jazyka, dějepisu, výtvarné výchovy, hudební výchovy aj.

Děti se při plnění společných úkolů učí vzájemné komunikaci a spolupráci, kdy se v dílčích úkolech prosazují i ti méně sportovně nadaní žáci, takže každý může k dobrému výsledku přispět jiným způsobem.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x