Kdo jsou partneři a mentoři soutěže Můj první milion?

ZLÍN - Tradičními partnery soutěže Můj první milion jsou Sdružení pro rozvoj Zlínského kraje, společnost Synot ICT Services provozující datové centrum, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně a další. „Nově jsme oslovili portál Roklen24 či multichannel marketingovou agenturu MIUZA.

Vybírali jsme mentory tak, abychom zasáhli co nejvíc business oblastí a zaštítili je silnými partnery. Účastníky projektu tak podpoří mimo jiné Václav Liška ze společnosti Aukro, investor a podnikatel David Grác, Roman Šalomoun z Jablotronu, Miroslav Valenta ze Synotu či Radek Musil stojící za projektem Fundlift,“ uvedla Olesja Lancevská. A aby o některé postřehy ostřílených podnikatelů a investorů nebyli ochuzeni ani ti, kdo se do projektu nezapojili, přinášíme odpovědi několika z nich na dvě otázky:

1. Co považujete na podnikání za nejtěžší?

2. Co byste vzkázal všem, kdo chtějí do projektu Můj první milion?

JIRKA DOLEŽAL, HONZA EMLER / DOLLER

Jsme přesvědčeni, že každý si může jít za svým štěstím a svými sny. Proto jsme vytvořili nedatovaný motivační diář DOLLER, který ti kdykoliv pomůže na cestě za splněním snů a cílů, a přesto ti nebude říkat, co máš dělat. Dále pořádáme „Úspěchobraní“, kde máš možnost si poslechnout zajímavé příběhy.

  • 1. Umět současně najít odvahu k novým věcem, které jsem nikdy nedělal, a dávat si pozor na iluzi vlastního ega.
  • 2. Nemůžeš nic ztratit. Dozvíš se nové věci o sobě, o podnikání a rozhodně to nebude ztráta času. Nejhorší je udělat první krok, ale když už ho uděláš, ten druhý a další pak jdou snadněji.

PETR ELIÁŠ / INSPECTUM

Petr pomáhá lidem na začátku jejich podnikání. Rád mluví, hlouposti vám rozmluví, nalezne rizika a ukáže příležitosti. Jako projektový manažer již rozjel celou řadu společností a projektů lokálních i globálních. Podnikání je jeho hobby celý život.

  • 1. Své podnikání musíte přežít a najít si čas na nalezení optimálního životního stylu. Najděte harmonii mezi rodinným a pracovním životem. Nikdy neztrácejte víru v sebe, když spadnete, tak se zvedněte a jděte dál! Chvalte a naučte se poděkovat těm, kdo vám pomáhají.
  • 2. Jděte rozhodně do toho, naberete zkušenosti a poznáte nové lidi. Zjistíte, co nevíte, a naučíte se, co neumíte. Klidně se s námi porotci hádejte a bojujte za svůj záměr. Můžeme vám pomoci zažít lepší život. Přeji vám pevné zdraví, kus štěstí a mnoho radosti v životě i práci. Držím vám palce!

DAVID GRÁC / HEXXA.CZ

Během 25 let vybudoval a prodal několik firem. Kromě regionálního mediálního podnikání má za sebou více než sedmiletou zkušenost s podnikáním a obchodováním na asijských trzích.

  • 1. Vytrvalost. A také neustálá nutnost inovovat. Prostě makat a nezůstat stát na místě.
  • 2. Nápad je dobrá věc, ale pořád platí, že bez práce nejsou peníze…

LUKÁŠ KOUŘIL / ITECH21

Po předchozím působení v akademické sféře se začal věnovat podnikání. Byl u začátků spousty projektů a podílel se na jejich úspěšném startu a přeměně ve fungující společnosti. Jeho analytický pohled umožňuje odhalit mnohá úskalí začínajících, ale také již existujících start-upů.

  • 1. Těžké je skoro vše. Především jde ale o zodpovědnost za firmu a za lidi, kteří v ní pracují.
  • 2. Je to ten nejlepší způsob, jak odstartovat vaše podnikání – nabrat cenné zkušenosti a vyvarovat se počátečních chyb, které třeba ani nevidíte.

VÁCLAV LIŠKA / AUKRO

Před 15 lety stál u zrodu Aukro.cz. Dnes je partnerem fondu Leverage Technology a spoluzakladatelem platformy Kideo.cz, která propojuje evropské děti s profesionálními americkými učiteli.

  • 1. Každá fáze podnikání má svá úskalí a každý podnikatel se s nimi vyrovnává jinak. Já považuju za nejtěžší dokázat přetavit skvělý nápad ve službu nebo produkt, který zákazníci opravdu chtějí a potřebují a jsou ochotní za něj platit.
  • 2. Nejdůležitější je rozhodnout se a udělat první krok. Možná budete překvapení, kam vás vaše cesta zavede. Ale určitě to bude vaše cesta a vaše zkušenost a tu vám nikdo nevezme.

JAN PODHORNÝ / MIUZA

Více než devět let vedl marketing ve společnosti TESCOMA, kde vybudoval plně samostatné in-house oddělení pro kompletní marketingové aktivity u nás a v zahraničí. Řídil projekty off-line i on-line, od retailu po e-shop. Nyní své zkušenosti zúročuje ve vlastní multichannel marketingové agentuře MIUZA.

  • 1. Byrokracii…
  • 2. Ty nejhezčí věci jsou v životě zadarmo. A všechno ostatní si musíte odpracovat.

ROMAN ŠALOMOUN / JABLOTRON LIVING TECHNOLOGY

Je ředitelem a spolumajitelem společnosti JABLOTRON LIVING TECHNOLOGY. Identifikovat potřeby a nedostatky na trhu. Založit firmu na “zelené louce”. Navrhnout ten správný obchodní model. Nastartovat ve firmě vše, co je potřeba pro úspěšnou existenci. Transformovat 2-men show startup na úroveň, kdy se o ní píše a kdy zaujme i technologické giganty natolik, že úspěšně dojde k akvizici. Přitom zůstat nohama na zemi a směřovat společnost k pozici světového lídra v oboru. Tak to je přesně Romanova parketa.

  • 1. Hlavně se z toho nepos…
  • 2. Přehnaný optimismus je známkou nezralosti, neznalosti a recepturou na průšvih.

MICHAL NAHÁLKA / PRAŠÁD

Majitel firem provozujících Prašád – restauraci pro zdraví ve Zlíně a Praze. Od roku 2000 podniká. Postupně zakládal nebo spoluzakládal několik firem v oblastech, jako je strojírenství, slévárenství, finance, vegetariánská gastronomie a ekozemědělství. Ve většině z nich se dodnes podílí na vedení nebo je vede.

  • 1. Podnikatel (nebo vrcholný manažer) je jako kapitán lodi. Když je moře klidné a počasí dobré, všichni se usmívají a všechno klape. Ale bouřka dříve nebo později přijde a prověří jak kapitána, tak i posádku. Nejtěžší je v těchto chvílích udržet kurz. Většina posádky má tendenci panikařit. Pár lidí ví, co dělá a může kapitánovi pomoct, ale nemá perspektivu ani odpovědnost kapitána. Teprve ten, kdo sedí na kapitánské židli, rozumí tomu, co je to zodpovědnost za loď a posádku.
  • 2. Pokud mají nápad, kterému věří, tak ať se neohlíží na to, co říkají druzí, a jdou do toho.
×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x