Otrokovická radnice zkvalitňuje služby, jednou z nich je Pojízdný úřad

OTROKOVICE – Lidé na otrokovické radnici se snaží zlepšovat své služby občanům. Jednou z těch, které lidé kvitují s povděkem, je Pojízdný úřad, určený těm, kdo se nemohou, především ze zdravotních důvodů dostavit na radnici osobně, uvedla pro server Zlin.cz mluvčí otrokovického městského úřadu Romana Stehlíková.

Pomocí Pojízdného úřadu lze vyřídit například občanský průkaz, ověřit podpis, změnit trvalý pobyt nebo využít služby Czech Pointu.

„Nadále probíhá informování občanů o možnosti vyzvednutí vystaveného osobního dokladu prostřednictvím SMS zprávy. Dalším pozitivním trendem je zvyšující se počet klientů využívajících tzv. e-objednávky. Znamená to, že se přes internet objednají na konkrétní den a čas a mají při vyřízení svého požadavku přednost,“ uvedl vedoucí odboru evidenčně-správního Marcel Nemček. Dodal, že v čekárnách zmíněného odboru je zpřístupněn internet zdarma.

Městský úřad ale není jen o přepážkových pracovištích. Úředníci zpracovávají dokumentace nezbytné pro realizaci významných oprav a investic, zpracovávají projekty a získávají finanční prostředky pro jejich uskutečnění. „V minulém roce se realizoval projekt Informační a komunikační systém a infrastruktura ORP Otrokovice. Jednalo se o velmi rozsáhlý projekt, jenž zahrnoval oblasti digitalizace dokumentů, portálové řešení, schvalování elektronických dokumentů, elektronizace finančního řízení, elektronizace personálního řízení a rozšíření agendy městské policie o mobilní řešení,“ uvedl Martin Maňásek, vedoucí oddělení informatiky. Dalším významným projektem, který v současné době probíhá, je Pilotní ověření sociálního bydlení v Otrokovicích. Jeho hlavním cílem je nastavení systému sociálního bydlení v našem městě a poskytnout bydlení lidem, kteří nemohou za tržních podmínek získat přiměřené standardní nájemní bydlení. Dalším neméně významným projektem je Místní akční plán II. ORP Otrokovice. Pod tímto složitým názvem se skrývá uskutečňování několika klíčových aktivit pro základní školy na Otrokovicku. Jednou z nich je například zavedení výuky cizího jazyka ve školách prostřednictvím rodilých mluvčích.

„Považuji za důležité zdůraznit, že kvalitní a rychlé zajišťování služeb pro občany a podnikatelské subjekty je prioritou úřadu. Za zmínku stojí skutečnost, že v rámci výkonu státní správy bylo na úřadě v minulém roce vydáno 5633 rozhodnutí, proti nimž bylo podáno 46 odvolání. Odvolací orgán pouze ve 14 případech napadené rozhodnutí změnil nebo zrušil. Toto číslo ukazuje na vysokou úroveň kvalitně vykonávané státní správy, což mimo jiné potvrdily i kontroly nadřízených orgánů. Na této kvalitní práci mají svůj podíl všichni zaměstnanci úřadu a za svou práci si zaslouží poděkování,“ uvedla závěrem tajemnice Radana Zenáhlíková.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x