Oba umělce dirigenta Tomáše Netopila i klavíristu Karla Košárka spojuje výrazná hudební kariéra posledních let, ale také starobylá Kroměříž, místo jejich bydliště a v minulosti i konzervatorních studií. Letošní sezona Tomáše Netopila zahrnuje debut ve Vídeňské státní opeře, v Hamburské státní opeře, dirigent také pokračuje ve své dlouhodobé spolupráci se Státní operou v Drážďanech. Již po několikáté bude řídit Londýnský filharmonický orchestr, poprvé vystoupí s RSB Berlín a Filharmonickým orchestrem Monte Carlo. Od podzimu 2013 je hudebním ředitelem Opery a Filharmonie v Essenu.
Klavírní recitály Karla Košárka se uskutečnily v New Yorku, Dallasu, Palm Beach, Calgary, Tel Avivu, Petrohradu a Bangkoku, jeho mezinárodní umělecké aktivity dokumentují další vystoupení v Evropě a Japonsku. Pravidelně koncertuje na mezinárodních hudebních festivalech a spolupracuje s předními orchestry, mezi které patří Česká filharmonie, Pražská komorní filharmonie, Symfonický orchestr FOK, Nagoya Philharmonic Orchestra, St. Petersburg Chamber Orchestra nebo Sinfonietta Cracovia.
Sergej Rachmaninov i Johannes Brahms jsou si v některých ohledech podobní. Oba byli vynikající klavíristé, navíc lze říci, že ačkoliv k rozvoji formy přispěli minimálně, naplnili ji vrchovatou mírou zcela osobitě. Více jak sto let Rachmaninův Třetí klavírní koncert láká sólisty i posluchače svými uchvacujícími melodiemi, jeho prvním interpretem byl samotný skladatel. Brahmsova Čtvrtá symfonie byla do jisté míry retrospektivní, jako by skladatel zkoumal sám sebe i své dílo, jako by chtěl zdokumentovat, z čeho vyšel a v čem se cítil nejlépe.