V minulé koncertní sezoně zazněla jedna z částí takzvaného „římského triptychu“ Ottorina Respighiho, tentokrát předkládáme Římské fontány. Vznikly jako první a nesou impresionistické prvky a zářivou orchestraci.
Stravinského hudba k baletu Pták Ohnivák spojuje prvky ruské tradice se vzdušností hudebního impresionismu. Po mimořádně úspěšné premiéře v pařížské opeře 25. června 1910 (dílo nastudoval Ruský balet Sergeje Ďagileva) vytvořil skladatel šestidílnou orchestrální suitu, kterou pak v letech 1919 a 1945 přepracoval. Dnes uslyšíme verzi z roku 1919, v níž Stravinskij výrazně redukoval orchestrální obsazení. Maurice Ravel okouzlený dětským světem nejprve napsal cyklus pěti skladeb pro klavír s názvem Má matka husa, který byl inspirován pohádkami, později jej přepsal pro orchestr a stal se z něj balet.
Skladatel Erich Wolfgang Korngold se narodil do židovské rodiny v Brně roku 1896 a je označován za průkopníka v komponování filmové hudby v Hollywoodu. Po válce se vrátil k psaní koncertní hudby, tak vznikl i jeho houslový koncert.
Jiří Vodička je koncertní mistr České filharmonie, vynikající sólista a člen světoznámého Smetanova tria.