Uherské Hradiště a Pardubice označili na workshopu o cyklodopravě za vzorová města

UHERSKÉ HRADIŠTĚ  - V Uherském Hradišti se konal workshop pro obyvatele města, který měl ukázat, jak lze po městě rychle, bezpečně a příjemně jezdit na kole. Sdělil to mluvčí uherskohradišťské radnice Jan Pášma s tím, že město Uherské Hradiště bylo společně s Pardubicemi označeno za vzorové město.

Odborníci na cyklodopravu seznámili obyvatele města s generelem cyklistické dopravy, který si mimo jiné klade za cíl docílit nárůstu podílu cyklistů na dopravě ve městě a zlepšení bezpečnosti a komfortu při jízdě na kole městem. Generel cyklodopravy ale řeší také veřejné prostory, proto může být podkladem i pro územní plánování, hlavně tvorbu regulačního plánu centra města.

„V České republice mohou být v cyklistické dopravě vzorem dvě města, Pardubice a Uherské Hradiště,“ uvedl zástupce zpracovatele generelu Adolf Jebavý při prezentaci projektu. Lidem pak představil například komunikační síť města a její nejdůležitější vztahy, zabýval se rovněž dalšími rozhodujícími faktory pro uživatele cyklodopravy ve městě.

„Obyvatele zajímá, aby se na požadované místo dostali v co nejkratší době, plynule a bezpečně,“ konstatoval Jebavý. Poté se tvůrci generelu zaměřili na stav infrastruktury, hlavně na problémová místa ve městě a jejich možná konkrétní řešení. Příkladem může být zřízení víceúčelového pruhu či vyhrazeného jízdního pruhu v ulici Průmyslová, několik variant obousměrného provozu cyklistů ve Františkánské ulici a další možná řešení pohybu cyklistů v ulici Nádražní, v ulici Sokolovské, v průjezdu takzvanou myší dírou, v ulici Svatováclavské a dalších místech.

Při samotné realizaci generelu cyklodopravy byly vytvořeny tři etapy. V první etapě jsou navržena opatření realizovaná v součinnosti s projektem Central MeetBike, ke kterému se Uherské Hradiště v nedávné době připojilo. Jedná se například o umístění dvou uzamykatelných boxů na kola u obou nádraží, vybavení města stojany na kola nebo zřízení sčítačů pro cyklisty.

Tvůrci generelu považují za nutné pustit cyklisty i do centra města, ale nevylučují, že v některých lokalitách je pro pohyb cyklistů lepší zřídit alternativní řešení, například omezení vjezdu cyklistů v době velké frekvence chodců kupříkladu v ulici Prostřední. Občany zajímalo, jaké jsou parametry víceúčelových pruhů, zda se nebudou budovat například na úkor chodníků či podobně. „Výhodou víceúčelového pruhu je právě zejména to, že nevyžaduje žádné stavební úpravy,“ upřesnil Jebavý.

Generel cyklodopravy v Uherském Hradišti splňuje podle místostarosty Zdeňka Procházky (KDU-ČSL) ta nejpřísnější kritéria na bezpečnost a komfort pro cyklisty. „Nyní záleží na tom, abychom byli úspěšní ve snaze získat dostatek finančních prostředků, abychom naše cíle mohli co nejdříve proměnit ve skutečnost,“ dodal Procházka.

Generel cyklodopravy v Uherském Hradišti byl vytvořen v rámci aktivit projektu Central MeetBike.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x