Otrokovická škola odstartovala jedinečný projekt, místo učebnic budou žáci používat tablety

OTROKOVICE - Zcela inovativní a jedinečný projekt zahájila Základní škola T. G. Masaryka v Otrokovicích. Jako jediná ve Zlínském kraji se rozhodla na zkoušku vyměnit klasické učebnice za moderní tablety iPad, informovala mluvčí otrokovické radnice Lenka Krupková.

Tablety bude testovat třída 6. A., otrokovická škola se do projektu nakladatelství Fraus přihlásila v září a následně se dostala mezi jedenáctku pilotních škol v celé České republice, které budou inovativní výuku testovat.

Po vyhlášení pilotních škol jsme začali pracovat na výběru konkrétní třídy, která bude moderní techniku používat. Nebylo to jednoduché, jelikož pracovat s tablety by chtěli asi všichni žáci. Museli jsme ale splnit předem zadaná kritéria. Proto jsme vybrali třídu 6. A, která požadavkům odpovídá,“ konstatovala ředitelka ZŠ T. G. Masaryka Marta Zakopalová s tím, že jednou z podmínek pro realizaci bylo uplatnění tabletu alespoň ve třech vyučovaných předmětech. Český jazyk, dějepis, anglický jazyk a možná i zeměpis se tak budou od listopadu vyučovat pomocí interaktivních učebnic na tabletech iPad.

Díky projektu dostane 21 žáků zdarma do výpůjčky tablety pro školní i domácí výuku. Náklady na uvedení projektu do praxe včetně vybavení učitelů třemi tablety a zakoupením licencovaných programů bude hradit škola. Celkově tak ZŠ T. G. Masaryka zaplatí přibližně 50 tisíc korun.

Žáci i učitelé budou v rámci projektu pracovat ve vybraných předmětech pouze s elektronickou učebnicí. Budou využívat třetí generaci interaktivních učebnic Fraus. Ty na rozdíl od běžných elektronických knih a učebnic obsahují celou škálu přidaných aplikací i multimediální obsah, který umožňuje učitelům zcela zásadním způsobem měnit formu i didaktiku výuky. Učebnice nabízí řadu videí z reálného prostředí. Ve výuce cizích jazyků jsou základní texty namluveny rodilými mluvčími a zpřístupněný žákům přímo v tabletu. „Navíc obsahují cvičení pro různé intelektuální skupiny žáků, takže umožňují pochopení a procvičení látky všem žákům v rámci inkluzívního přístupu ve výuce,“ doplnila Zakopalová.

Realizace pilotního projektu je plánována na tři roky, kdy bude průběžně vyhodnocována a zapojené školy si budou navzájem vyměňovat zkušenosti.