Opravář trolejbusů pořádá mezinárodní srazy trucků

ZLÍN - Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (DSZO) představila veřejnosti dalšího zajímavého zaměstnance. Devětatřicetiletý automechanik Radek Topič opravuje trolejbusy, ve svém volnu ale také pořádá mezinárodní srazy kamionů, sdělil serveru Zlin.cz mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

„Už od mládí mne auta bavila. A čím víc měla kol, tím lépe,“ říká Radek Topič. Práci na údržbě trolejbusů vykonává už dvacet let. Kromě trolejbusů, které ho živí, si ale se skupinou kamarádů zamiloval těžké náklaďáky, kamiony, trucky. Sám bohužel žádný nevlastní, ale může je řídit a občas si takový nablýskaný stroj od někoho půjčí, aby si s takovým korábem silnic také trochu zajezdil. Jinak je ale hlavním předmětem jeho koníčka už po deset let pořádání každoročních letních kamioňáckých srazů. Jejich spanilé jízdy se už staly pevnou součástí letního Zlína.

Letos v srpnu se sjelo na Zlínsko 140 kamionů ze sedmi zemí. Kamiony parkovaly u přehrady v Březůvkách. Jejich posádky tvoří zpravidla dva muži, nezřídka však s nimi přijíždějí i jejich rodinní příslušníci. Hotel nepotřebují, přespávají jako praví kamioňáci v kabinách svých vozů. První večer se svítící kamiony představily zlínské veřejnosti v Hradské ulici, pak projely centrem města a vrátily se do Březůvek. Hlavním bodem programu byla asi hodinová spanilá jízda. Letos to bylo po trase Březůvky – Provodov – Želechovice nad Dřevnicí – Zlín – Březnice – Doubravy – Březůvky.

„Podobné srazy se konají dvakrát za rok v Čechách a jednou na Slovensku. Na Moravě dříve nebyla žádná taková akce, tak jsem se toho ujal já,“ vysvětlil Topič.

Srazu trucků se účastní většinou jen tahače. Své návěsy nechávají z praktických důvodů doma. Přednost mají kamiony, které jsou zejména ty různě vylepšené, nablýskané, polepené obrázky a všelijak vzhledově atraktivní. Kamionový tahač má hmotnost kolem šesti tun. Spotřebuje přibližně 25 až 30 litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Tahač i s návěsem má délku 18 metrů a plně naložená souprava váží až 40 tun.

Radek Topič má v souvislosti se svým koníčkem i tajné, možná životní přání. Lákalo by ho zajet si s kamionem někam do Švédska, kde je pro koráby silnic přece jen větší prostor než v hustě osídlené a vysoce urbanizované střední Evropě.

„Vážíme si lidí, kteří se o něco hlouběji zajímají a jsou při pěstování svého koníčka dobří. Člověk, který rozumí kamionům, je určitě plně na svém místě i v údržbě trolejbusů a na jeho práci se můžeme spolehnout,“ poznamenal ředitel DSZO Josef Kocháň.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x