Den otevřených dveří se bude konat tradičně v areálu vozového depa DSZO v ulici Podvesná XVII ve Zlíně. Pro veřejnost zde bude otevřeno od 9.00 do 16.00 hodin. Zvláštní linka, na které budou jezdit historické autobusy a trolejbusy, bude po celý den spojovat v půlhodinových intervalech vozovnu DSZO s točnou Sportovní hala. Druhá zvláštní autobusová linka bude vyjíždět z vozovny a zaveze zájemce až ke Státnímu okresnímu archivu na zámku Klečůvka. Tam bude probíhat den otevřených dveří archivu a rovněž oslavy 25. výročí vzniku Městské policie Zlín. Autobusy budou zastavovat rovněž u sídla Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje v Přílucké ulici a v Želechovicích nad Dřevnicí. Poslední spoj z Klečůvky bude odjíždět až v 17.00 hodin, když skončí program v archivu a zámeckém parku. Doprava oběma zvláštními linkami bude pro cestující bezplatná.
„Pro dopravní fanoušky a fotografy, kteří se tradičně sjíždějí na náš den otevřených dveří z celé republiky, bude asi největší atrakcí letošního již 14. ročníku představení nově rekonstruované vlečky Jelcz PO 1E. Pracovníci údržby vozidel ji s velkou pečlivostí dávali dohromady více než dva roky. Dostala červený nátěr a je přednostně určena k vytvoření jízdní soupravy s historickým trolejbusem Škoda 9 Tr,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Cestující se budou moci povozit v rekonstruované vlečce Jelcz během dne otevřených dveří na historické lince mezi vozovkou a obratištěm Sportovní hala.
Vlečka Jelcz je již čtvrtým historickým vozidlem v depu DSZO. Jako první zde pracovníci podniku rekonstruovali v roce 2004 červený historický trolejbus Škoda 9 Tr, dalším kusem do sbírky byl o sedm let později modrý autobus Škoda 706 RTO a v roce 2013 přibyla i modrá vlečka Karosa B 40. Vlečka Jelcz se na první pohled liší od vlečky B 40 příčným uspořádáním sedadel ve svém interiéru. Má 31 míst k sezení a 12 míst k stání.
Zájem dopravních fanoušků zřejmě vyvolá i plánované nasazení historického trolejbusu Škoda T 11 ze sbírky Technického muzea v Brně. Ve Škodě Ostrov bylo koncem 60. let vyrobeno jen několik málo kusů tohoto typu trolejbusu, který využíval karoserii shodnou s autobusem Karosa ŠM 11. Do Zlína byl tento historický trolejbus zapůjčen v minulosti zatím jen jednou – při dni otevřených dveří a slavnostním zahajování provozu na nové trolejbusové trati na sídliště Jižní Svahy na konci května 1989.
V areálu vozového depa čeká na účastníky dne otevřených dveří pestrý program, který lidé znají již z minulých let. Patří do něj prohlídka dispečinku, prohlídka vozidel, dílen, technického zázemí, průjezd myčkou, ale také hry a soutěže pro děti, občerstvení, nafukovací balonky.