Trolejbusová linka číslo 4 prodlouží ve Zlíně trasu z Vršavy až k zoo

ZLÍN – Trasa trolejbusové linky číslo 4 se ve Zlíně v příštím roce prodlouží z Vršavy až do Kostelce, Štípy a k zoo. Umožní to nasazení bateriových trolejbusů, které bude mít za následek i méně hluku a emisí výfukových plynů, řekl serveru Zlin.cz mluvčí Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Vojtěch Cekota.

Změna se chystá od podzimu příštího roku, do té doby se trolejbusy s bateriemi musí pořídit. „Kromě úbytku decibelů hluku a emisí se zvýší v místních částech Kostele, Štípa a Velíková i počet spojů,“ informoval Cekota.

Změna spočívá v tom, že se na současnou trolejbusovou linku číslo 4 nasadí nové bateriové trolejbusy. Díky tomu se prodlouží trasa z Vršavy i mimo trolejové vedení přes Kostelec a Štípu až k zoo. „Trolejbusy poháněné elektrickou energií z akumulátorů tam budou zajíždět v pravidelném intervalu 15 až 20 minut. Tak časté spojení přes MHD s centrem tato část Zlína nikdy neměla,“ zdůraznil Cekota.

Dosavadní autobusy linek 34, 35 a 36 jezdí tímto směrem podle něj nepravidelně a někdy i v hodinových nebo delších časových rozestupech. „Podporujeme každé zlepšení dopravní obslužnosti MHD v místních částech, proto je prodloužení trolejbusové linky 4 krok správným směrem. Bude to velká změna, která přinese atraktivní a kvalitní dopravu bateriovými trolejbusy v místních částech Kostelec a Štípa. Co se týká četnosti spojů, polepší si kromě Kostelce a Štípy také Velíková,“ řekl radní Josef Novák, který má na starosti dopravní podnik.

Ředitel dopravní společnosti Josef Kocháň uvedl, že ke změně organizace MHD až k zoo Lešná vede podnik dobrá zkušenost s využíváním nových bateriových trolejbusů. „Bez nutnosti budovat nákladné trolejové vedení můžeme prodloužit současnou trolejbusovou linku přibližně o deset kilometrů v součtu obou směrů jízdy a zajistit bezemisní a tichou MHD v pravidelných a kratších intervalech obyvatelům Kostelce a Štípy,“ uvedl Kocháň.

Po návratu z nezatrolejovaného úseku si trolejbusy linky číslo 4 na Vršavě opět nasadí sběrače. „Během další jízdy pod trolejí se budou jejich baterie dobíjet na plnou kapacitu,“ doplnil Cekota. Na trolejbusovou linku 4 ze Zlína-Podhoří přes Vršavu až k zoo naváže ve Štípě samostatná autobusová linka, která bude jezdit v intervalu 30 nebo 40 minut do Velíkové. „Tento autobus bude odjíždět z přestupní zastávky ve Štípě tak, aby navazoval na příjezd trolejbusu ze Zlína, zpravidla každého druhého spoje linky 4, a cestující tam nemuseli dlouho čekat. Stejný způsob dopravy z Velíkové do Zlína by fungoval i v opačném směru. Přitom zůstanou zachovány i některé dosavadní přímé autobusové spoje, které jezdí z Velíkové až do Otrokovic,“ doplnil Cekota.

Podmínkou realizace projektu je pořízení sedmi nových bateriových trolejbusů. Dopravní společnost vyhlásila výběrové řízení na jejich dodavatele. Předpokládá se, že by se nákup mohl uskutečnit v příštím roce tak, aby se v podzim začalo jezdit až k zoo.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x