Díky novému formuláři mohou lidé rychleji hlásit informace o zápachu ve městě

OTROKOVICE - I když v zimních měsících není v Otrokovicích zápach tak silný jako v létě, město se stále snaží situaci řešit. Lidé mají nyní k dispozici nový elektronický formulář o hlášení výskytu zápachu, který hlášení podstatně urychlí, serveru Zlin.cz to sdělila mluvčí města Romana Stehlíková.

Formulář je umístěn na webových stránkách města. „Vznikl ve spolupráci s komisí životního prostředí a má nyní uživatelsky přijatelnější formu, takže se dá vyplnit během pár minut. Opětovně žádáme obyvatele Otrokovic, zejména části Bahňák, kde je výskyt zápachu nejčastější, aby obětovali několik minut k vyplnění elektronického formuláře. Protože zápach téměř není možno reálně změřit, jsou hlavním důkazem, který si může město opatřit a použít, záznamy o výskytu obtěžujícího zápachu od obyvatel města,“ řekla Anna Pšejová, vedoucí odboru životního prostředí.

Významný počin v monitoringu výskytu zápachu realizovala také společnost MAT (provozovatel kafilerie). Na základě předchozích jednání mezi vedením města a této společnosti byla ve firmě zřízena nepřetržitá telefonní linka zapojená na záznamník. Číslo linky je 770 146 620. Na tuto linku mohou obyvatelé ohlásit informaci v případě výskytu zápachu, u kterého dojdou k přesvědčení, že pochází z provozu kafilerie. Na záznam je potřeba uvést místo zjištění zápachu (nejlépe upřesnit např. pomocí čísla popisného nebo úsekem ulice), dále čas zjištění zápachu, případně jakou dobu přetrval. Uvést jméno není nezbytné, ale pro případnou další komunikaci bude vítáno. Zaznamenaná oznámení budou automaticky formou e-mailu přenášena jednak pracovníkům společnosti MAT, ale také na pracoviště městského úřadu. Cena volání na záznamník (Vodafone) je běžná podle podmínek, které má sjednány volající se svým operátorem.

„Město ani městský úřad nemá po stránce ochrany ovzduší u tzv. vyjmenovaných zdrojů žádné oprávnění ke kontrole provozů společností, které produkují zápach, a nemá ani možnost ukládat nápravná opatření. Proto se snaží využít všech ostatních možností ke zlepšení situace. Podněty od občanů pak umožňují shromáždit podklady a důkazy pro předání podnětu kompetentním úřadům i zvýšení tlaku na kontrolní orgány k řešení problému,“ dodala Stehlíková.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x