Ulicemi Zlína bude zřejmě jezdit elektrobus

Ilustrační foto (Foto: MěÚ Zlín)Ilustrační foto (Foto: MěÚ Zlín)
Ilustrační foto (Foto: MěÚ Zlín)
Co se děje 13. 2. 2018 | Autor: Irena Frolová

ZLÍN - Dopravní společnost Zlín - Otrokovice (DSZO) chce zakoupit elektrobus. Mohl by jezdit nejen ve Zlíně, ale i Otrokovicích, serveru Zlin.cz to řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Dopravní společnost už v lednu vyhlásila veřejnou zakázku na uzavření smlouvy o dodávce jednoho kusu městského nízkopodlažního elektrobusu včetně uzavření servisní smlouvy o zavedení plnohodnotného servisního místa. Byl by to první elektrobus ve vozovém parku DSZO.

"Vzhledem k tomu, že již dlouhou dobu sledujeme trendy ve vývoji, výrobě a užití elektrobusů v podmínkách MHD, padlo i v DSZO rozhodnutí zakoupit tento vůz pro nasazení na linkách ve Zlíně a Otrokovicích. Před tímto rozhodnutím jsme úspěšně zavedli jako jedni z prvních v České republice trolejbusy s pomocným pohonem na baterie, které po více než ročním provozu vykazují velmi uspokojivé výsledky," podotkl Kocháň. S přihlédnutím k této zkušenosti a k výsledkům testů v jiných městech v České republice s elektrobusy se DSZO rozhodla i tento vůz navázat na síť trolejového vedení ve Zlíně a Otrokovicích a v zadávacích podmínkách požaduje dobíjení vozidla z této sítě. "To samozřejmě v prvních fázích ovlivní i nasazení vozidla a možnost jeho uplatnění v místech, kde autobusy navazují na trolejovou síť. Jako nejvhodnější se jeví linka číslo 55 v Otrokovicích nebo po úpravách linka číslo 33 ve Zlíně," upřesnil Kocháň.

První zlínský elektrobus bude mít bílý nátěr. "U prvního elektrobusu předpokládáme vnější polepy, které budou propagovat zelenou energii a ekologii. Vhodnějším podkladem pro polepy je bílý povrch. Takže bychom mu v tomto případě dali rádi přednost před standardními podnikovými barvami," vysvětlil ředitel DSZO.

Obsaditelnost a rychlost nového ekologického vozidla bude odpovídat běžným parametrům. "U dojezdu požadujeme minimum 250 kilometrů na směnu. Z tohoto důvodu by byl elektrobus nasazován na trasy, které umožní průběžné dobíjení z trolejbusových trolejí v době technologických přestávek. Hlavní dobíjení by pak probíhalo přes noc ve vozovém depu DSZO," uzavřel Kocháň.

 

Komentáře


Mail-Info

Zadejte svou e-mailovou adresu

Přihlaste se k odběru aktuálních zpráv:

  

Antispam