„Je to hned poznat, když nastoupíte do klimatizovaného nebo neklimatizovaného trolejbusu, říkají mnozí,“ uvedl Cekota.
Klimatizace už není v trolejbusech a autobusech DSZO takovou raritou, jako tomu bylo před čtyřmi lety, když tato novinka na linkách MHD ve Zlíně a Otrokovicích začínala. Dnes má dopravce ve svém vozovém parku osm klimatizovaných autobusů a patnáct trolejbusů, což představuje zhruba čtvrtinu ze všech linkových vozidel.
„Letos jsme zapínali ve vozech klimatizaci na krátké období už v květnu, když hodně stouply teploty vzduchu, a nyní v několika posledních dnech. Klimatizace se ve vozidlech zapíná, když teplota v salonu pro cestující dosáhne 26 stupňů Celsia. Při vypravování vozidel na linky nyní dáváme vozům s klimatizací přednost,“ uvedl hlavní dispečer Josef Polách.
Spokojenost potvrzují i cestující. V průzkumu, který si společnost udělala v pátek kolem poledne, slyšeli od cestujících jen chválu.
„I když je provoz takto vybavených vozů o něco nákladnější, jdeme už řadu let cestou zvyšování komfortu dopravy pro cestující, zlepšování kvality vozidel, a klimatizace k tomu v horkých dnech patří,“ komentoval to ředitel DSZO Kocháň.
Podle hlavního dispečera si už cestující na klimatizaci ve vozidlech zvykli, a naučili se také při jejím fungování neotevírat okénka, aby nesnižovali její účinnost.