Plánované úpravy se budou týkat úseku od splavu na Ohradě až po železniční most v Lázkách. „Celkem je to tedy osm kilometrů břehů. Projekt se tak dotkne obou břehů, jedenácti mostů a lávek, ale také opěrných zdí pod Horním městem,“ uvedla Kousalová.
Projekt však nebude jen o ochraně Vsetína před vodou, ale také o zpřístupnění břehů lidem. „Vedení města nám uložilo navrhnout řešení problémů, jako je povodeň nebo ujíždějící svah pod zámkem, ale také vytvořit příležitost pro zapojení řeky Bečvy do života města a občanů Vsetína,“ uvedl architekt Martin Krupauer z Ateliéru 8000.
Lidé tak u řeky najdou prostor pro relaxaci. „Vybudují se nové venkovní prvky jako terasy určené k venkovnímu posezení, cyklostezka přístupná pro cyklisty i pěší, bruslaře nebo maminky s kočárky a v zimě i pro běžkaře,“ vyjmenoval starosta Vsetína Jiří Čunek. Dodal, že propojením obou břehů Bečvy vznikne městské korzo, které může mít délku až dva kilometry.
Projektanti Ateliéru 8000 představili studii na veřejném projednání občanům. Dokument ukázal nejen protipovodňová opatření, ale i řešení lokality u splavu na Ohradě, kde je v plánu vybudování závěsné pěší lávky. „S parkovou úpravou břehů se počítá také v úseku u vsetínské nemocnice nebo je v plánu vybudování kolonády u parku,“ dodala mluvčí.
Partnerem městu bude státní podnik Povodí Moravy, které se Vsetínem podepsalo memorandum o vzájemné spolupráci. Snahou je také využít dotačního programu Ministerstva zemědělství ČR s názvem Podpora prevence před povodněmi III.