Zlín se dočká nového dopravního terminálu

ZLÍN - Spolu s modernizací a elektrifikací železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice vznikne ve Zlíně nový dopravní terminál hodný krajského města. Serveru Zlin.cz to sdělil mluvčí zlínské radnice Zdeněk Dvořák.

Na základě dohody mezi účastníky Memoranda o spolupráci vznikla Urbanistická studie dopravního terminálu ve Zlíně, která jasněji určuje polohu a rámcovou podobu nového dopravního terminálu a tak dává konkrétní základ pro navazující projektovou přípravu.

Urbanistická studie počítá s umístěním dopravního terminálu v prostoru stávajícího autobusového nádraží, kde vzniknou hned tři nové objekty – výpravní budova vlakového nádraží, budova autobusového nádraží a komerční objekt. Výpravní budova vlakového nádraží je nově umístěna v linii s novou budovou Univerzity Tomáše Bati a nabídne i dostatečnou parkovací kapacitu pro odstavení vozů a následné využití služeb vlakového nebo autobusového dopravce. Plocha autobusového nádraží se oproti stávajícímu stavu zmenší a na ní vznikne výpravní budova se zázemím pro cestující. Uvolněný prostor bude využit pro stavbu nového komerčního objektu, který bude s výpravní budovou spojen podchodem.

„Vznik nového dopravního terminálu, tak jak jej představuje urbanistická studie, zařadí Zlín mezi města s moderním dopravním terminálem evropských kvalit. Díky modernizaci a elektrifikaci železniční trati získá Zlín přímé a rychlejší spojení s dalšími velkými městy a zároveň základ pro budoucí systém udržitelné městské mobility. Současné rozmístění obou nádraží, včetně návaznosti na ostatní druhy městské dopravy neodpovídá požadavkům 21. století, a to nemluvíme o vzhledu, který je poplatný době svého vzniku. Nádraží bývá vstupní branou do města, a tak by mělo i odpovídajícím způsobem vypadat,“ řekl primátor krajského města Miroslav Adámek.

Zásadní význam studie spočívá podle zlínského radního pro oblast dopravy Josefa Nováka v řešení celého prostoru jako celku, který integruje všechny myslitelné druhy dopravy. To znamená: železnici, městskou hromadnou dopravu a veřejnou hromadnou dopravu, pěší a samozřejmě i cyklisty. „Snahou je vytvořit moderní dopravní terminál  s odpovídajícím zázemím a službami  pro všechny cestující.  Studie též počítá s parkovacími plochami pro automobily, ale také pro cyklisty a dává tak možnost využití moderních dopravných systémů jako jsou P+R, K+R a B+R,“ uvedl Josef Novák.

Urbanistická studie dopravního terminálu ve Zlíně je výsledkem práce účastníků Memoranda o spolupráci, které na konci loňského roku podepsali všichni klíčoví hráči v území. V současné době se konají další jednání mezi signatáři Memoranda a Správou železniční dopravní cesty s cílem připravit smluvní dokumenty, které umožní pokročit dále v přípravě realizace nového dopravního terminálu pro město Zlín.

Fotogalerie

run_function(‚hash‘,’fotogalerie-zlin-cz-list‘,’35246′,’global $wc;$wc=array();$pom=stripslashes(‚1294‘); $wc[‚id‘]=(($GLOBALS[‚interpret‘]->is_serialized($pom))? unserialize($pom):$pom);$pom=stripslashes(‚35246‘); $wc[‚unique_id‘]=(($GLOBALS[‚interpret‘]->is_serialized($pom))? unserialize($pom):$pom);$wc[‚function_id‘]=’fotogalerie-zlin-cz-list‘;‘,’a:0:{}‘); ?>

Zobrazit fotogalerii >>

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x