Kroměřížská radnice boduje v soutěži Přívětivý úřad

KROMĚŘÍŽ - Ministerstvo vnitra České republiky připravilo soutěž s názvem Přívětivý úřad, která má za úkol zmapovat přívětivost a otevřenost úřadů ve vztahu k občanům. Po loňské pilotní verzi akce proběhl letos další ročník, do kterého se zapojila i Kroměříž, informovala server Zlin.cz Šárka Kučerová.

„Kroměřížská radnice se zapojila a uspěla. Jaké ocenění získá, není ještě zveřejněno, ale pozvání na slavnostní předávání cen v polovině května však avizuje medailovou pozici,“ prozradila Kučerová.

„Velmi mě těší, že se Městský úřad Kroměříž dočkal tak dobrého hodnocení. Doufám, že stejně jako ministerští úředníci jsou spokojeni i občané města, kteří s pracovníky radnice přicházejí do styku při vyřizování svých osobních i pracovních záležitostí,“ komentovala předběžné výsledky soutěže tajemnice úřadu Jana Kutá.

Každý účastník, tedy i Městský úřad Kroměříž, se do soutěže zapojil prostřednictvím dotazníku obsahujícího 56 otázek v pěti tematických sekcích. Ministerské úředníky zajímala mimo jiné možnost objednat se na úřad k vyřízení formalit, způsob, jakým je možné objednání učinit, na které odbory a k vyřízení jaké agendy je možné se předem ohlásit, kolik prostoru pak zůstává pro neobjednané klienty, jak a kde je možné zjistit stav vyřizované záležitosti, možnosti úhrady poplatků. Důležitým kritériem pak bylo také zveřejňování dokumentů města – třeba zápisů ze zastupitelstva, dále smluv, plánů rozvoje města či územního plánu. Dotazy byly věnovány rovněž úrovni on-line komunikace s občany prostřednictvím Facebooku, Twitwru, Google+, Instagramu a dalších sociálních sítí a také faktu, zda město vydává tištěný zpravodaj. Důležitým kritériem pak byla i skutečnost, jak a v jakém rozsahu radnice zveřejňuje kontakty na úředníky, i to, zda město rozesílá aktuální informace a novinky zájemcům elektronicky.

Cílem celého projektu je nejen vyhlásit a ocenit nejlepší úřady. Ministerstvo vnitra připravuje brožuru příkladů dobré praxe vycházející z poznatků ze soutěže, která by měla pomoci a motivovat ostatní úřady při zlepšování služeb a zvyšování kvality jejich práce.

 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x