Šest až sedm let. Zhruba tak dlouho se dá za rozumných servisních nákladů provozovat technika využívaná Technickými službami Zlín. „V naší společnosti jde o extrémní provozní podmínky, kdy jsou vozy využívány ve dvousměnném provozu, často i o víkendech. Proto se snažíme vozový park obnovovat tak, abychom s výjimkou sezonní či speciální techniky neměli vozidla starší sedmi let,“ řekl Jakub Černoch, ředitel Technických služeb Zlín.
V poslední době se vozový park Technických služeb rozšířil o dvě nová svozová auta a jeden nosič kontejnerů. Vozidla vyšla na asi 15 milionů korun. „Aktuálně by bylo optimální obměnit asi třetinu svozových aut – tolik jich je za pomyslnou hranicí sedmi let,“ doplnil Balajka. Ročně klasická popelářská auta najezdí ve Zlíně asi 25 tisíc kilometrů, auta svážející tříděný odpad pak ještě více, v průměru přibližně 40 tisíc kilometrů ročně.
Do nové techniky investují Technické služby Zlín prakticky každoročně. Od roku 2016 tak byl například zakoupen nosič kontejnerů s hydraulickým jeřábem, další nosič kontejnerů s pohonem 4×4, dvě vozidla pro svoz opadu, nosič velkoobjemových kontejnerů, zametací stroj, čelní kolový nakladač či dodávky s elektrickým pohonem.