Mezi největší přednosti nové třídy X patří bezesporu schopnosti podvozku. Zadní víceprvková náprava s vinutými pružinami svým jistým chováním výrazně přispívá ke komfortní jízdě. Bohatě dimenzované brzdy s ventilovanými kotouči vpředu i vzadu pak podávají očekávané výkony na silnici i při jízdě v těžkém terénu anebo při jízdě s vysokým zatížením a přívěsem.
Respekt si zaslouží také pohonné jednotky. Vrcholná verze naftového šestiválce 3,0 V6 s výkonem 258 koní (190 kW) bude na trhu již zhruba v půli roku 2018 a bude vždy spojena s automatickou převodovkou a stálým pohonem všech kol 4×4 s uzávěrkou diferenciálu. Již nyní je však možné objednat třídu X s dieselovými čtyřválci o objemu 2,3 litru s výkony 190 koní u biturbo verze 250d, resp. 163 koní u verze pod označením 220 d. Silnější motor 250d je dodáván výhradně s připojitelným pohonem všech kol 4×4 a uzávěrkou zadního diferenciálu pro opravdu náročný terén, slabší 220d je standardně dodáván s pohonem zadních kol, volitelně pak také s přiřaditelným pohonem 4×4 a uzávěrkou diferenciálu, vždy však s manuální šestistupňovou převodovkou.
Vyvážený, elegantní a přitom vysoce funkční design exteriéru i interiéru přináší mnoho prvků, na které jsou nároční zákazníci Mercedes-Benz zvyklí. Nová třída X přichází se třemi designovými liniemi – základní robustní PURE pro opravdu těžký provoz, střední PROGRESSIVE s mnoha komfortními i designovými prvky a nakonec s vrcholnou POWER, jejíž součástí jsou například bezklíčový vstup KEYLESS-GO, 18“ alu kola, LED světlomety a kombinovanými potahy sedadel s mikrovláknem DINAMICA.
Bezpečnostní prvky jsou již ve standardu také velmi pestré. Samozřejmostí jsou čelní, boční i okenní airbagy, stabilizační systém ESP s aktivním brzdovým asistentem včetně aktivní ochrany chodců a reakcí na stojící překážky. Na delších cestách nebo anebo v hustém provozu je spolehlivým pomocníkem sériově dodávaný asistent dopravního značení a hlídání jízdního pruhu. Při rozjíždění v kopci s plným vozem je příjemná podpora asistentu rozjezdu.
Skvělý dojem lze individualizovat volitelnými disky kol o rozměrech až 19“, výkonnými LED světlomety, ochrannými rámy anebo dalšími doplňky za kabinou.
Výjimečně tichý chod motoru jen podtrhuje pohodu v široké kabině pro posádku. Centrálně umístěný multimediální displej je velmi praktickým a vlastně dnes již ikonickým řešením Mercedes-Benz. Barevné a haptické provedení interiéru určují dvě volitelné barvy stropu a šestice potahů sedadel včetně dvou kůží a mikrovlákna DINAMICA (vždy nejméně dvě volby pro designovou linii). Volitelnými položkami jsou pak například navigační systém GARMIN nebo COMAND Online DVD nebo 360° kamerový systém pro lepší přehled o dění kolem vozu nejen při parkování.
Novinku Mercedes-Benz třídy X Vám rádi předvedeme a Vaše otázky zodpovíme ve společnosti
SAMOHÝL MB a.s.
mob.: 577 616 300
mail: mercedes@samohyl.zlin.cz
web: mercedes.zlin.cz
Základními přednostmi jsou:
- nosnost přes 1 000 kg
- rozměry ložné plochy 1 587 x 1 560 mm
- mezi podběhy přes 1 200 mm
- nájezdové úhly* až 30,1° vpředu, resp. až 25,9° vzadu
- hmotnost přípojného vozidla až 3 500 kg
- světlá výška* až 222 mm
*dle zvoleného provedení podvozku – zvýšený nebo standardní
Video
Fotogalerie
run_function(‚hash‘,’fotogalerie-zlin-cz-list‘,’91665′,’global $wc;$wc=array();$pom=stripslashes(‚1780‘); $wc[‚id‘]=(($GLOBALS[‚interpret‘]->is_serialized($pom))? unserialize($pom):$pom);$pom=stripslashes(‚91665‘); $wc[‚unique_id‘]=(($GLOBALS[‚interpret‘]->is_serialized($pom))? unserialize($pom):$pom);$wc[‚function_id‘]=’fotogalerie-zlin-cz-list‘;‘,’a:0:{}‘); ?>