„Loňský rok byl pro nás ve znamení důležitých investic. Společnost proinvestovala více než 28 milionů, což je v porovnání s rokem 2016 více než dvojnásobná částka. Největší loňskou investicí bylo vybudování reprezentačního prostoru ve Vizovicích pro konání firemních a společenských akcí, tzv. koštovny,“ uvedl předseda představenstva společnosti Pavel Dvořáček.
„Naše výrobky vyvážíme celkem do 35 zemí celého světa, a tak hospodářské výsledky roku 2017 ovlivnil také nepříznivý vývoj kurzu koruny vůči euru a dolaru. Do loňského hospodaření se promítl i výrazný nárůst osobních nákladů způsobený navýšením počtu zaměstnanců i růstem mezd,“ dodává Dvořáček. „Zásadním počinem roku 2017 pro nás bylo tolik očekávané zahájení stavebních prací na největším obchodně marketingovém projektu společnosti – návštěvnickém centru R. JELÍNEK na pražském Klárově,“ informoval Dvořáček.
Největší část objektu bude věnována muzeu s interaktivní expozicí výroby ovocných destilátů a ovocnářství v českých zemích. V rekonstruovaném areálu najde své místo také obchod s pálenkami, degustační bar a reprezentační prostory. „V podzemí umístíme archiv destilátů a společenský prostor Spolku přátel Jelínkovy slivovice. První návštěvníky bychom chtěli přivítat nejpozději do Vánoc roku 2019,“ doplňuje předseda představenstva společnosti Pavel Dvořáček.
Budování „slivovicového velvyslanectví“ v hlavním městě bude bezpochyby největší investicí roku 2018. Odhad celkové výše investice do projektu, včetně pořízení nemovitosti, je 150 milionů korun. RUDOLF JELÍNEK nadále pokračoval v rozvoji své zemědělské činnosti v oblasti sadařství a investoval do nákupu pozemků pro výsadbu vlastních sadů, a to zejména na jižní Moravě. RUDOLF JELÍNEK je nyní 2. největším pěstitelem švestek v České republice a v současné době obhospodařuje 163 ha sadů. „Nejvýznamnějšími zahraničními trhy zůstávají Slovensko, USA, Polsko, Rusko a Německo. Novými exportními trhy jsou pak HongKong, Argentina a Panama,“ říká Dvořáček. Podíl exportu vlastních výrobků dosáhl v loňském roce 31 % tržeb a zaznamenal růst o více než 5 % oproti předchozímu roku. Produkty vizovické likérky putovaly celkem do 35 zemí celého světa.