Může psycholog podnikat? Jak prodat cokoliv?

ZLÍN - Celkem 13 přednášek, čtyři workshopy, kulaté stoly i hodně neformální afterparty. Tak vypadala kreativní konference o podnikání s názvem Zlínský barcamp. Kreativní je přitom i samotný princip přípravy akce – jako přednášející se mohl přihlásit každý. O tom, zda jde o zajímavé téma, pak rozhodovali v hlasování budoucí účastníci konference. Ta se uskutečnila 21. dubna v prostorách 14|15 Baťova institutu.

Spíkři, kteří se chtěli podělit o své zkušenosti, se mohli hlásit od února. Pak byl pomyslný míček na straně zájemců o účast na konferenci. Prostřednictvím webové stránky www.zlinskybarcamp.cz vybírali z více než čtyř desítek nabídek ta témata, kterým byl Zlínský barcamp věnován. Na programu tak byl například příběh Patrika Procházky o provozovaní psychologické praxe v České republice založeném na VIP přístupu ke klientům, přednáška Davida Janečka o možnostech vydělávání prostřednictvím sociálních sítí či zkušenosti bloggerky Adély Kožinové s Instagramem.

Do příprav kreativní konference se v roli partnera zapojilo také Technologické inovační centrum Zlín. „Mimo jiné jsme zprostředkovali zapojení zajímavých spíkrů, s kterými už máme zkušenosti z jiných akcí, které ale míří na stejnou cílovou skupinu – tedy mladé lidi se zájmem o podnikání,“ říká k tomu marketingová manažerka Technologického inovačního centra Zlín Olesja Lancevská. Součástí Zlínského barcampu byl i doprovodný program od workshopů přes kulaté stoly až po afterparty. Jeden z kulatých stolů byl věnován příkladům dobré praxe v oblasti vzdělávání k podnikání a propojení s praxí. Mezi debatujícími byl i Petr Konečný, který má v Technologickém inovačním centru Zlín na starosti řízení podnikatelského inkubátoru a aktivit na podporu start-up firem. Je rovněž autorem myšlenky na založení soutěže nejlepších podnikatelských záměrů ve Zlínském kraji.