Made in Umprumka

ZLÍN - Studenti pracují na zadáních, s kterými přicházejí firmy na Střední uměleckoprůmyslovou školu v Uherském Hradišti s vidinou kreativních nápadů a svěžího pohledu na propagaci.

Hledají první zakázky, pracují externě v regionálních reklamních agenturách a místních firmách, získávají první zkušenosti a představu o zákaznících. Seznamují se s principy podnikání na volné noze, ve výuce technologie a ekonomie prochází workshopy o mladém podnikání v režii Technologického inovačního centra. Přichází s prvními podnikatelskými nápady na soutěž Můj první milion. Kdo nevyhraje, má také šanci – prodávat své produkty v Place store, na Design marketu v Galerii Slováckého muzea, v prodejně MIC v Uherském Hradišti. Taková je situace na Střední uměleckoprůmyslové škole v Uherském Hradišti.

Studenti mohou pracovat na svých produktech, nabídce služeb a rozvíjet se v tom, co je baví a je jejich silnou stránkou. Ve výuce jsou vedeni k svobodě, kreativitě, zároveň zodpovědnosti a schopnosti najít cestu, uplatnit talent ve svém podnikatelském záměru a praxi. Podmínkou je, aby produkty a služby byli studenti schopni realizovat ve finální podobě. A využili své kreativity k návrhu nápaditých produktů za přijatelných nákladů a podmínek. Pro bližší představu – výsledkem jsou autorské knihy, ilustrace aplikovatelné na trička, tašky, placky, společenské hry, dárkové balení sladkostí, čaje či kávy.

U studentů se proto často můžete setkat s něčím, co byste na pultech obchodů nečekali, například sarkastickou experimentální knihu o slepici a jejím nahlížení na svět a dění kolem sebe či ekologický adventní kalendář, který vychová děti stejně jako rodiče.
Střední uměleckoprůmyslová škola se chystá jedinečné studentské produkty nabídnout k prodeji a hledá název prodejní značky a vizuální styl, o které můžete rozhodnout i vy, formou hlasování, která je připraveno na výstavě 4. ročníku, oboru Multimédia, Made in Umprumka, která je k vidění v prostorách Technologického inovačního centra ve Zlíně do 11. 4.