Aplikace jídlov zachraňuje nezužitkované potraviny

ZLÍNSKÝ KRAJ - Začátkem března odstartoval unikátní projekt jídlov, který řeší problém s nezužitkovanými potravinami za pomoci mobilní aplikace. Spřátelené podniky – restaurace, pekárny či bistra – mají v rámci mobilní aplikace možnost prodat ke konci otevírací doby zboží, které by jinak skončilo v koši.

Aplikace funguje na principu ulovení balíčku, který si zákazník následně v daném podniku v určeném čase vyzvedne.

„Ročně skončí na skládkách 1,3 milionu tun potravin. Komu z nás se někdy nestalo, aby vyhodil nějaké jídlo? Když jsem však zjistil, jak je číslo nezužitkovaných potravin vysoké, přišlo mi to naprosto absurdní. Projekt jídlov vznikl po vzoru severských států, kde podobné druhy aplikací běžně fungují,“ říká jeden ze zakladatelů mobilní aplikace Matěj Káňa.

Potravinový balíček, který je předmětem “lovu”, se skládá z potravin, jež by jinak skončily v koši. Obsah balíčku, jeho cenu a také počet, který bude daný den k dispozici, určuje samotný podnik. Zákazník tedy neví, co bude jeho obsahem, avšak zaměření podniku by mu mělo výrazně napovědět. Přidanou hodnotou by kromě záchrany jídla měla být také velmi výrazně snížená cena balíčku. Potraviny nejsou nijak závadné a jejich kvalita zůstává plně zachována. „Celý proces funguje na bázi jakési hry, kdy zákazník neví, co kupuje – obsah se pokaždé liší. V tom je právě náš lov potravin zábavný,“ dodává Káňa.

Aplikace je samozřejmě bezplatná, takže si ji stačí stáhnout, zaregistrovat se a lov může začít. Co se partnerských podniků týče, jídlov nabízí možnost zapojit se do tohoto projektu bez jakékoli počáteční investice a nijak neovlivní či nezatíží jeho chod. Mimo jiné také spolupracuje s Centrem služeb a podpory Zlín, kde lidé s tělesným handicapem pomáhají razit loga podniků na ekologicky nezávadné tašky, které našim partnerům poskytujeme.

Primární cílovou skupinou projektu jsou v prvé řadě studenti. Aplikace jídlov pro ně představuje možnost stravovat se kvalitními potravinami za sníženou cenu, přičemž jim bude vyhovovat také čas vyzvednutí balíčků. Sekundární cílovkou jsou poté matky od rodin. Tento specifický segment rovněž mnohdy nestíhá obstarat nákupy do domácnosti, myslí ekonomicky a není jim lhostejný osud naší planety. Navíc mohou svým dětem dopřát kvalitní potraviny, které nejsou připraveny z polotovarů.

V současné době má již aplikace jídlov síť partnerů ve Zlíně a v Praze, přičemž na spadnutí jsou dohody s podniky v Brně, Olomouci a Ostravě. Více na www.jidlov.cz.

 

reklama