Doller pomáhá plnit sny. Přes diář i workshopy

ZLÍNSKÝ KRAJ - Diář, ve kterém nejsou datované dny? Zvláštní věc. Ale člověku pomůže nejen efektivně plánovat, ale taky krok za krokem proměnit svoje sny v realitu. Doller. V tomhle projektu už ale zdaleka nejde jen o diář, rozrostl se o další produkty i různé služby.

Stojí za ním Honza Emler, který ho rozjel s Jiřím Doležalem, který už v Dolleru není, během studia na univerzitě. V roce 2016 vyhráli soutěž Můj první milion, teď se v ní Honza stal mentorem a radí dalším začínajícím podnikatelům.

Co je to Doller Diář?

Nedatovaný motivační diář, který má svému majiteli pomoct splnit, co si předsevzal. Začíná největším cílem, vizí, kde se daný člověk vidí za pět let. To je dostatečně dlouhá doba, člověka to nutí se zamyslet trochu víc dopředu a neplánovat jen nejbližší půlrok. Pak se velká vize dělí na menší díly – roční cíle, měsíční, týdenní, denní až hodinové. Po každém měsíci má člověk šanci vyhodnocovat, co zvládl a co je potřeba zlepšit. To je velká výhoda oproti jiným diářům, ve kterých člověk jen plánuje a pak podle nich jede jak fretka.

Jaké další výhody Doller má?

Například tu nedatovanost. V té se skrývá volnost, každý může začít, kdykoliv se mu zachce. Doller má také jednoduchý design, díky tomu je velmi variabilní. Každý jsme jiný, každý ho používá jinak a tuhle volnost jsme se snažili nevymýtit ani designem.

V jaké fázi teď váš projekt je?

Letos v listopadu jsme oslavili čtyři roky od zahájení prodeje. Tehdy jsme Doller představili na Startovači. Od té doby se jich prodalo už 120 tisíc. Také přibyly nové jazykové mutace a další produkty jako třeba motivační nástěnný Kalendář, Doller Journal, který je ještě odlehčenější verzí Doller Diáře, Notes na poznámky a další drobnosti. A k tomu taky velmi důležitá věc, a to workshopy, které jsou dalším pilířem. K dosažení snu totiž nestačí si ho jen naplánovat, ale je dobré si ho umět i nastavit a nejen to. Takže se snažíme i vzdělávat.

Na co konkrétně jsou vaše workshopy zaměřené?

Zatím na to, jak se poznat lépe a nastavit si vizi na základě svých hodnot, silných stránek, věcí z dětství apod. A pak, protože psaním poznámek rukou si toho člověk více zapamatuje a o to víc, když poznámky nějak odlišují, tak máme workshop zaměřený na krasopsaní. O oba workshopy je velký zájem. Chceme je proto i dál rozšiřovat o další zaměřující se na soft skills, které se ve škole nenaučíte. Náš cíl je ale od začátku stejný, pomáhat lidem plnit si sny a k tomu potřebujete i něco vědět. 

Jaké další plány máte, kromě rozšiřování workshopů?

Chceme udělat druhou verzi Dolleru, která bude ještě víc profi a bude třetím levelem po odlehčeném Journalu. Plus chceme vytvářet nějaké mobilní aplikace jako doplněk.

V roce 2016 jste s projektem Doller vyhráli soutěž Můj první milion pořádanou Technologickým inovačním centrem Zlín. Vzpomenete si, v čem vám to tehdy nejvíc pomohlo?

Nejdůležitější byla zpětná vazba. Člověk začne podnikat, aniž by úplně věděl, co vlastně dělá, takže se mu hodí každá rada a pohled zkušenějších. Díky výhře jsme získali nějakou mediální podporu, také finance do začátku. Nebylo to závratně moc, ale víte co, peníze se na ulici špatně hledají.

Proč jste se rozhodl stát se v soutěži mentorem?

Ty konzultace se zkušenějšími podnikateli nám tehdy pomohly, chtěl jsem stejnou službu udělat pro druhé. Snažím se soutěžícím pomoct. Ne jim jen říct, že mají příšerný byznysplán a že jim to nevyjde, ale vysvětlovat, co by mohli zlepšit. Věřím, že víc rozdílných pohledů pomůže ve výsledku vytvořit něco lepšího.